December

 
Årets mysigaste månad är äntligen här! Jag älskar verkligen
december. Tycker det är så mysigt med advent, julpynt, lucia,
julbak och julstök inför julen, glöggkvällar, uppesittarkväll kvällen
innan julafton och det bästa av allt - själva julafton. Det här blir en
bra och mysig månad som jag ser framemot!
 

December kommer bjuda på en hel del, bland annat:
- Idag är det julbord på jobbet.

- 7/12 ska jag och kollegorna flytta till stadsdel väster eftersom alla
biståndshandläggare i Borås ska sitta tillsammans. Den flytten är
ingenting jag ser framemot med öppet kontorslandskap och dela
små rum, men som tur är jobbar jag bara 3 veckor så innan jag slutar.

- Jag ska ha fikakvällar med Emma och Melissa.

- Lägenheten ska besiktas 15/12.

- Jag ska bjuda kollegorna på avskedsfika 16/12 eftersom jag
slutar jobba i Borås 30/12. Eftersom många är lediga över jul
och nyår blir fikat i mitten av månaden så alla kan närvara.

- Mamma kommer 17/12 och stannar tills det är dags för mig att
flytta upp till norr i början av januari. Så kul!

- Jag och mamma ska åka till Göteborg någon dag innan jul,
en sista gång innan jag flyttar härifrån.

- Jag ska baka massa gott till jul, bland annat saffranskladdkaka,
rocky road och cheesecake. Lussebullar har jag redan gjort.
 
- Jul och nyår ska självklart firas men hur är inte bestämt ännu.
Har ni några särskilda planer för december?

Kommentarer
Postat av: Hanna Sahlqvist

Men åhh härliga planer :D
Kram Hanna!

2015-12-01 @ 18:18:57
URL: http://hannavic.se
Postat av: JoJo

verkar som att du har massa kul att se fram emot denna månad! vad roligt! :D

sv; bara ärlig! :D jo jag har sett att dom finns att köpa på gina. kollade på en för nån vecka sen när jag var där, men köpte aldrig nån :P

nu har jag bara hälsat på släkten i finland en gång, men hoppas på att det blir fler gånger :) mormor är från finska karelen. men där mormor föddes tillhör ryssland nu. hon och hennes familj fick fly två gånger från sitt hem under finska vinterkriget :( kul att det finska kommer från din mammas sida det också :) varifrån finland kommer din släkt? jag skulle vilja kunna prata finska. dock förstår jag inte så mycket när mamma och mormor pratar det med varandra xD

haha ja jag får fan slänga brödet i frysen nästa gång jag köper hem bröd. det går ju hyfsat fort att tina när man tar fram det ju :) usch, vörtbröd är jag inte alls förtjust i ;P

hoppas att du hade det trevligt på julbordet idag och att det var massa god mat och goda desserter! :D

ja, jag är glad att det blev skillnad på tänderna :) det skulle ha kostat 1250kr men dom hade tydligen 10% rabatt när jag gjorde det så betalade bara 1125 :D

2015-12-01 @ 20:41:43
URL: http://nouw.com/rockdoll

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0