Fråga om sjukskrivningen

 

Ni är några läsare som har undrat hur jag känner med sjukskrivningen,
om det känns som att det är nog länge med en månad eller om jag
skulle behöva mer tid för att reparera mig. Saken är den att det är
svårt att svara på. Om en månads sjukskrivning är länge nog vet jag
inte, det återstår att se den dagen kommer då jag ska återgå till jobbet.
Att återhämta och reparera sig när man har akut stressreaktion/
utmattning tar tid, det är ingenting som går på en dag. Men jag kan inte
tänka hur det är om tre veckor utan jag får ta en dag i taget.

Vissa dagar kan jag må lite bättre medan vissa dagar är sämre då
ångesten och oron är starkare, dagar då min energi är totalt borta
och jag knappt orkar kliva ur sängen och blir helt slut av att diska,
och dagar då hjärnan är konstant på högvarv. Men vet ni? Det är så
det är, jag kan inte förutse hur morgondagen kommer bli och hur mitt
mående kommer vara. Det är därför jag måste ta en dag i taget.
Nu ska jag försöka att inte tänka på jobbet utan bara ta det lugnt, göra
saker som jag känner för och som får mig att må bra och reparera mig
så gott det går.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Många blir sjukare i sin sjukskrivning också..farligt att vara borta för länge..

2015-08-27 @ 18:12:34
Postat av: Netti

Ta en dag i taget och sätt ingen press på något speciellt datum. Det är viktigt att du lyssnar på din kropp och gör bara sådant som du gillar ett tag framöver. Ta hand om dig fina du! Kram

2015-08-27 @ 19:49:16
URL: http://starby.devote.se
Postat av: N

Hoppas det blir bra!

2015-08-27 @ 19:55:53
URL: http://nouw.com/nathaliemaria
Postat av: Carolina Thoor

Kan förstå att det är svårt att svara på i nuläget. Men det är viktigt att testa på då det är dags och inte försöka fega ut eftersom att det kan ibland vara att man nöjer sig med att vara hemma. Men det tror jag inte om dig, jag tror att du kommer att vila upp dig och då det är dags för dig att jobba är du ung och pigg och genast där då plikten kallar! ;)
Önskar dig all lycka till! ♥

Sv; tackar! Älskar väskan så himla mycket :D
Jaså? Haha, jag har nog också någon dille på väskor. Har ett antal men jag använder bara några eftersom att jag tycker det är jobbigt att byta hela tiden. För då glömmer jag det ena eller det andra i den ena väskan med mera! :)
Ja, det är jätte bra med en väska med många praktiska fack! :D

Jaså, okej, men det låter ju bra. Låter som en skön mjukstart så att du inte börjar på direkten! :D

2015-08-27 @ 21:01:09
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Nä du får ta en tag i taget och avvakta o se :)

SV: Visst är det härligt =) så kul med inredning och speciellt nu när vi precis gjort om. kollar mycket efter prints då väggarna än är lite kala. Men det är inte helt lätt faktiskt!

Ja! Jag är ingen linnetjej istället haha! :) Men t-shirts som inte är för stora och hängiga älskar jag:) Tighta men ändå lite slappa i modellen :) (Inget tält alltså haha)

Jag gjorde kladdkakemuffins med daim i och de gick hem hos oss alla :) Det var kul det!

Det är ju baksidan med mediciner, biverkningarna.. Men det blir snart bra! =)

2015-08-27 @ 21:01:57
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: NICOLE

SV Nej men verkligen inte! Ena dagen kanske du känner dig nästintill återställd (om ett tag ) men nästa dagen kanske det inte känns bra igen... Så det kan man aldrig veta!! Utan en dag i taget och så får framtiden utvisa hur det blir =)

Jag har som sagt sett detta på nära håll så vet lite om det, så bara ta det lugnt och inte stressa upp sig nu så blir det bra!

Ja det är jättegott :) Men jag är fortfarande mätt haha så stekte bara några sparrisar och åt nyss ;D

2015-08-27 @ 21:26:56
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Carolina Thoor

Sv; ja, det var spännande! Det var min allra första så hoppas jag gjorde bra ifrån mig! :D
Det var hemtjänst då :) timvikare till en början!
Tack, betyder mycket för mig! ♥

Precis, och det är ju så man ska känna. Synd bara att man är så ung och blir sjukskriven, men det är skönt ändå för nu vet du när du ska sluta så att det inte händer en gång till! Hoppas att det inte är så stressigt då du återigen ska tillbaka till jobbet! :)

Haha ja, det är lätt hänt! Hänt mig att jag glömt plånbok i en väska jag valde att inte ha den dagen jag skulle shoppa... Logiken tack haha! ^^,
Ja, men det är ju bra. Varierar också mellan två eller tre. Jag har även ryggsäck då jag åker till Niclas pappa och ska bo där, så det är skönt med att ha allt på samlat ställe! :)

2015-08-27 @ 21:32:21
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Carina

Din kropp berättar för dig när du är redo. Just nu behöver den vila eftersom det är signalerna som den ger dig. Ta hand om dig och tänk på att det är din kropp och ditt liv. Lyssna bara på den. Kram :)

2015-08-27 @ 21:43:16
URL: http://www.ninainbcn.devote.se
Postat av: Sara

Men usch då gumman inte alls roligt. Hoppas verkligen du mår bättre snart och vila upp dig ordentligt, ta den tiden du behöver så du inte får leva med detta hela livet. <3 Massa kramar till dig <3

2015-08-30 @ 13:10:05
URL: http://www.baakochmaat.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0