Tisdag

 
Igår hade jag inga problem att kliva upp men idag var det andra
bullar, fy så jobbigt det var! Känns som att jag skulle behöva
flera muggar kaffe för att vakna till. Dock får kaffet vänta till
09-rasten och istället ska jag hugga in på frukosten som blir
yoghurt och müsli. Mums! På jobbfronten blir det ett hembesök
under förmiddagen och under eftermiddagen är det skrivtid.
Ikväll är det vilodag från gymmet, känner att det är välbehövligt
då jag har träningsvärk i hela kroppen. Istället för ett gympass
ska jag spendera tid på ICA för att handla, haha. Resten av
kvällen blir lugn framför tv:n, myspys. Har ni några planer?

Kommentarer
Postat av: Clin

kaffe är ett måste på morgonen ;) Sitter men min 2a kopp just nu. Allt för att vakna till liv!

Svar; cider är också jätte gott. Jag dricker baar vitt vin annars :D

2014-10-07 @ 07:02:04
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: Kajsa-Stina

Jag sov faktiskt hela natten i natt och vaknade inte en endaste gång! Så skönt :) hoppas du piggnar på dig under dagen <3

sv: Det känns jätteskönt att det har löst sig nu med samtalskontakten. Jag sa vad jag tänker och känner och vad jag behöver hjälp med. Att vi bara stod och stampade på samma ställe och inte kom nånstans och att det kändes meningslöst att åka dit då så nästa vecka ska vi börja jobba med det som är viktigt och som jag vill prata om så det känns bra. Maten var jättegod verkligen. Älskar fisk. Och jag har märkt att det alltid är fisk på måndagar och ett annat alternativ men eftersom jag älskar fisk så tar jag det. Så det gör ingenting att det är det varje måndag haha :)

Jag tycker absolut att du ska prata med nån om du känner att du vill göra det för det kommer att hjälpa dig så mycket. Jag vet ju inte vad din stad har att erbjuda för slags hjälp osv men här hemma där jag bor så har dom ätstöd som det heter. Man är inlagd på en avdelningen och äter 6 mål om dagen och meningen är att man ska gå upp i vikt. Skitjobbigt är det verkligen och dom kan ingenting om anorexi överhuvudtaget på det stället så det är jättetråkigt. Man får inte alls den hjälpen man behöver. Dom tror att bara för att man äter och går upp i vikt så försvinner tankarna. Riktigt så enkelt är det ju tyvärr inte. Utan när man kommer upp i vikt så börjar ju andra tankar att komma också. Då ska man försöka lära sig att leva och acceptera sin nya kropp som man hatar eftersom man känner sig så tjock. Så ett behandlingshem skulle vara bra. Var på ett för 5 år sen och var jättenöjd med det och skulle gärna åka tillbaka dit. Dock så tror jag inte att dom på affektiva där jag går och väger mig och har samtal har lust att skicka mig dit eftersom en remiss är jättedyrt. Snåla jävlar man har att göra med!

Sen så var det ju så att jag tyckte att det inte gav nån hjälp på den avdelningen jag var på så jag skrev ut mig och sa upp kontakten med affektiva för jag inte tyckte att dem hjälpte mig. Efter nån månad bara så hade jag rasat så jävla mycket i vikt så pappa ringde in utan min vetskap och skvallrade. Så utan att jag visste ordet av det så kom min nuvarande samtalskontakt hem till mig med en läkare och la in mig på tvång på avdelningen mot min vilja i 3 månader! Det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv alltså. Det var i mars förra året till dagen innan midsommarafton. Fy fan vad arg jag var på pappa också att han ringt och skvallrat om mig så dom bara kom hem och hämtade mig för att jag var så dålig och underviktig :(

Jag tycker att det är svårt att veta vad som är bra mat och inte. Alltså när man tränar tex. Hur mycket ska man äta direkt efter ett träningspass tex? Jag har verkligen ingen aning om det och det är därför jag är där jag är i dag också pga okunskap inom just kost och träning osv.

Jag ska verkligen försöka tänka på det som du säger med att inte känna nån stress i och med plugg och jobb. Jag ska försöka att leva i nuet vilket är skitsvårt. Jag är en sån människa som tänker flera år framåt och det är verkligen jobbigt men jag ska försöka iallafall <3

2014-10-07 @ 09:36:04
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se
Postat av: anniepiie

yoghurt och musli är himla gott! :D

2014-10-07 @ 14:21:57
URL: http://anniepiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0