Fråga om jobbet

Nu är fjärde arbetsveckan avklarad, jäklar vad fort det har gått!
Tänk att jag redan har jobbat en månad här i Borås. Tiden springer
verkligen iväg. Trivs som fisken i vattnet och det är jag himla glad för!
I onsdags fick jag en fråga angående jobbet som jag tänkte dela med
mig av då jag fått en liknande fråga tidigare.
 
 

Vad är det som är roligast med ditt jobb och finns det något
du inte tycker är så kul? :)
Det som är roligast är att jag får träffa mycket människor. Ingen människa
är den andra lik utan alla är unika på sitt sätt. Sen tycker jag att det är
riktigt roligt att skriva alla utredningar även fast det kan vara stressigt
och lite smått jobbigt ibland. Det är ju en stor del av mitt jobb - att skriva
utredningar och fatta beslut så det är tur att jag tycker det är roligt.

Något som är mindre roligt med arbetet är att vi har så himla mycket
administrativa uppgifter som biståndshandläggare egentligen inte ska göra.
Vi har våra uppgifter men sen gör vi även sånt som jag tycker borde höra
till enhetschefer, avgiftshandläggare och sjuksköterskor. Men nej, det är vi
som lägger in avgifter, verkställer externa utförares beställningar, lägger in
hemsjukvårdstid, lägger in SoL och HSL tider i Mobipen etcetera.. Det är så
mycket som egentligen inte borde ligga på oss men som gör det, och det gör
ju vår arbetsbelastning ännu större..

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Härligt att du trivs i Borås :D

2014-03-29 @ 09:23:00
URL: http://byrrebecka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0