Sjukdomsutredningen är avslutad!

 
Läkarbesöket idag gick rätt bra skulle man kunna säga, gick därifrån
med bra besked. Efter ganska precis ett år (11 månader och några
dagar) från det att min sjukdom upptäcktes så är min sjukdoms-
utredning äntligen avslutad!
Det känns så himla skönt för det har
varit ett riktigt jobbigt år med otroligt många sjukhusbesök, blodprover,
njurundersökningar, massvis med EKG, kortisolprover, mediciner
och så vidare. Usch! Men nu är utredningen över, alla prover har
varit bra och läkarna hittar inte någon orsak till mitt höga blodtryck.
Därför valde läkarna att idag, efter 1 års utredning, avsluta min
sjukdomsutredning med diagnosen primär hypertoni. Jag kommer
fortsätta äta mina mediciner livet ut och eventuellt få en till medicin-
sort när jag flyttar till Borås. Men det spelar mig ingen roll, huvudsaken
är att jag inte hade några tumörer i hjärnan och njurarna, inga "proppar"
i blodflödet till hjärtat eller andra saker som de först misstänkte.

Kommentarer
Postat av: En plats i solen

Skönt utredningen är klar :)

Tack det känns underbart, han är iväg nu, skall snart köra och hämta honom. Tiden tickar så sakta :(

2014-02-17 @ 19:54:55
URL: http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0