Hejdå norrland!

Det här är en dag med blandade känslor, det är dags att flytta till
södra Sverige, 150 mil ifrån all släkt. Efter 3,5 år i Umeå ska jag
lämna staden för att bosätta mig i västra götaland. Jag har trivts
jättebra i Umeå trots att det varit 40 mil ifrån släkten. Har många fina
minnen från studenttiden här i Umeå och de kommer jag självklart ta
med mig. Visst känns det tråkigt att lämna staden då jag trivts här men
jag vill röra på mig och se mig runt. Det känns tråkigt att avståndet till
släkten nu blir 150 mil (15 timmar), det är riktigt långt. Men samtidigt
ska det bli riktigt spännande med flytten och jag ser framemot det
sjukt mycket! Helt galet att det är idag det händer.

Redan imorse före 08-tiden kom flyttfirman och började lasta alla mina
saker. Kan säga att jag har en hel del flyttlådor och möbler, helt sinnessjukt
vad man samlar på sig saker! Strax efter 09-tiden hoppade jag, Diesel och
mamma på tåget mot Växjö så nu är vi påväg medan flyttgubbarna sköter
flytten. Jag kommer inte flytta in i lägenheten förrän på onsdag eftersom det
tar ett tag innan flyttgubbarna kommer fram till södra Sverige då de måste
stanna och sova och så vidare. Men det gör ingenting, jag får ju sova hos J
i Växjö några nätter. Myspys! Håll tummarna för att denna tågresa på tio
timmar går bra nu när Diesel är med. Hoppas att det inte sker någon
kiss/bajsolycka när han ska vara så länge utan sin kattlåda.
Hejdå norrland, nu är det dags för nya äventyr i södra Sverige!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0