Lista 2014

Som alltid när året lider mot sitt slut så publicerar jag en
årssammanfattning (första delen kommer imorgon) och
en lista med frågor om året som gått. Här kommer den listan:

 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja det var några saker bland annat tog jag socionomexamen,
flyttade till södra Sverige och började jobba heltid. Tog även mitt
första cellprov och var till Västervik.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Japp, jag gick ner i vikt och började träna.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Vänner från högstadiet och gymnasiet blev det, men det är
inga som jag har superbra kontakt med idag.

4. Dog någon som stod dig nära?
Min mormors bror dog under sommaren, stod inte honom
särskilt nära men vi träffades då och då. Under hösten dog en
före detta kompis, har inte haft kontakt med honom sen 2013
men det var ändå tråkigt då jag haft en del med han att göra
eftersom han var nära kompis med min föredetta.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Finland.

6. Är det något du saknat år 2014 som du vill ha år 2015?
En bil! Håller på att spara ihop pengar så jag kan köpa en fin
bil under 2015. Det går bra att åka buss i Borås men det skulle
vara skönt med en bil när man ska handla (särskilt mat) och
sen att kunna åka när man vill, var man vill, till Växjö och
Ullared tillexempel, hihi.



 
7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
17/1 – Jag tog socionomexamen från Umeå Universitet.
26/2 – Flyttade från Umeå till Borås.
3/3 – Började jobba som biståndshandläggare i Borås.
18-25/7 – Jag och J var på semester i Norrbotten hos släkten.
 


 
8. Vilken var din största framgång 2014?
Att jag utvecklades på jobbet och fick äran att bli stödanvändare
i vårt datasystem, det vill säga att det är jag som ska lära upp
nya kollegor att använda datasystemet och skriva utredningar
samt finnas till hand och hjälpa övriga kollegor när de har
frågor kring arbetet.

En annan framgång som kanske är ännu större är träningen och
hur långt jag har kommit. Jag började gymma i slutet av mars/
början av april och det blev bara roligare och roligare. Jag gick
ner i vikt, minskade 11 cm runt magen på ½ år och musklerna
började växa. Jag har blivit både smalare och starkare, mår bra
utav all träning och älskar verkligen att gymma.

9. Största misstaget?
Kommer inte på något misstag just nu.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har varit förkyld tre gånger under detta år och det var inga små
förkylningar. Usch vad sjuk jag var, särskilt i september när
mamma och moster var här. Då var jag förkyld en vecka,
”halvfrisk” en vecka och sen kom en riktigt rejäl förkylning som höll
i sig nästan två veckor med hög feber, galen hosta, halsont och
snorkalas. Vet inte om man kan säga att jag skadat mig, men i
november fick jag problem med vaden efter löpintervaller. Antar
att det var en sträckning.. Haltade och hade ont i några dagar
men efter en veckas vila/lugnare träning så var det bra igen.
 



 
11. Bästa köpet?
Åh vad svårt! Det är nog alla biljetter till Växjö och min fina J,
och även flygbiljetterna till norr. Att få vara med sina nära och
kära är det bästa.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra och mat, haha! Men utöver det så är det nog kläder.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alla stunder med J, så glad att han finns! Jobbrelaterat så har
kollegornas och anhörigas fina ord gjort mig glad, det är alltid
kul att få beröm för att man gör ett bra jobb.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Ella Henderson – Ghost
Albin & Kristin Amparo – Din soldat
Mr Probz – Waves
David Guetta - Bad
 



 
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare. Mycket positivt hände under 2014: jag tog socionom-
examen, fick jobb i Borås, flyttade, blev klar med sjukdoms-
utredningen och hade (har) underbara människor i mitt liv som
förgyller mina dagar.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet faktiskt inte.. Jag är nöjd med det som jag har gjort
under 2014 och tycker inte man ska tänka ”varför gjorde jag inte
det..”. Gjort är gjort och ifall man inte är nöjd så kan man trösta
sig med att det finns en framtid, det är bara att sätta igång!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat mindre. Ibland på jobbet ville jag slita av mig håret för
att det var så stressigt. Jag ska försöka bli bättre med stressandet
och tänka att allt är inte akut och behöver inte göras just nu utan
vissa saker kan man skjuta på.
 



 
18. Hur tillbringade du julen?
Hos släkten i norr som varje jul, så mysigt!

19. Blev du kär i år?

Kanske redan var.

20. Favoritprogram på tv?
Jag är en sucker för matlagningsprogram som ni säkert redan
vet så självklart svarar jag Masterchef och Sveriges mästerkock.
Sen älskar jag The Mentalist och The Big Bang Theory.

21. Bästa boken du läste i år?
Mari Jungstedt-böckerna, de är så bra!

22. Största musikaliska upptäckten?
Hmm svårt.. De flesta artister har jag lyssnat på även innan 2014,
men får väl säga Ella Henderson.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Presentkort och pengar.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Michael Kors-väskan.
 



 
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Var hemma i Borås, mamma och moster var här i två veckor
och hälsade på. På födelsedagen så bakade vi nutellabullar,
åt god middag och var och röstade i riksdagsvalet.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Svårt att säga.. Jag tycker att jag har haft ett bra år. Men det
hade varit ännu bättre om mamma och J också bodde här i
Borås, hihi.
 
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2014?
Som min stil brukar vara – jeans, linne och någon kofta/
cardigan eller skjorta. Snyggt och cleant!

29. Vad fick dig att må bra?
Träningen och att jag hade (har) underbara människor i min
närhet både privat och på jobbet.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Samma som varje år: Vin Diesel.



 
31. Vem saknade du?
Mamma. Ibland har det varit jobbigt att bo långt ifrån henne
men som tur är så har vi träffats några gånger under året trots
150 mil emellan oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0