Våga chansa

 
Detta citat är något som jag tycker stämmer så bra och som jag
ofta tänker på. Våga ta chanser! Du vet aldrig vad som händer.
Antingen blir det bra eller så blir det mindre bra, men det vet du
ju inte förrän du har vågat prova.

För mig handlar detta "våga chansa" just nu om jobb då jag snart
är färdigutbildad socionom. Jag har länge haft planer på att åka
söderut och arbeta så jag söker jobb för fullt i södra Sverige.
Jag vet ju inte hur det kommer kännas att bo där nere men jag
har ju trivts som fisken i vattnet de gånger jag varit i södra Sverige,
och jag vill ta chansen att prova på att bo där nere. Bättre och lättare
att testa nu när jag är ung och inte har barn, sen när man har familj
blir det svårare att flytta. Jag hoppas verkligen att jag får ett jobb
söderut för det är något som jag vill testa på. Trivs jag inte kan jag
alltid flytta tillbaka norrut, då har man i alla fall tagit chansen och
provat på. Provar man inte så lär man ångra sig längre fram.

Kommentarer
Postat av: Esmeralda

sv: plugga och träna är det ennda som står på schemat, sj??

2013-11-26 @ 18:05:31
URL: http://getfitandhealthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0