Föreläsning

Idag blev min praktikdag lite annorlunda jämfört med de
övriga dagarna. Eftermiddagen spenderade jag på sjukhuset
tillsammans med handläggare, enhetschefer, distrikts-
sköterskor, arbetsterapeuter, sjuksköterskor, kuratorer och
så vidare. Vi var på en föreläsning om kommunaliseringen av
hemsjukvården som kommer bli i början av 2013. Det var prat
om samarbetet, vad det blir för arbetsuppgifter och liknande.
Rätt bra och intressant att veta när man arbetar som handläggare.
 
Förövrigt då? Ja igår upptäckte jag att jag är placerad i Skellefteå
på VFU-seminarium. Nice *not*.. 20 mil dit enkelresa, bussbiljett
tur och retur kostar typ mer än vad skolan betalar ersättning för,
och massa annat.. Så idag pratade jag med skolan och har nu
fått byta ort så jag kommer ha seminariumet i Umeå. Skönt!
Då får jag sova hemma i lägenheten och slipper allt krångel som
hade blivit om jag skulle vara i Skellefteå. Kan säga att en sten
föll från mitt bröst, så himla glad jag blev.

Kommentarer
Postat av: LindaViola - mamma till två!

sv; Kändes ganska bra faktiskt, men tror också det är något man behöver öva på. Har sökt tre jobb till, så får väl hoppas att man får gå på fler intervjuer :)

2012-10-24 @ 21:22:40
URL: http://lindaviola.blogg.se/
Postat av: elle

Åhh tusentack fina u!! Glad jag blir :D

2012-10-24 @ 21:33:24
URL: http://nattstad.se/elle.h

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0