Valborgsfirande

Igår var det alltså valborgsmässoafton, ingen högtid som jag firar
på något speciellt sätt. Men en tradition brukar vara att vi grillar
och sedan tittar vi på någon majbrasa. I år blev det samma sak fast
här i Umeå, och det var så mycket roligare än på Seskis.  :)

Förmiddagen spenderade vi på olika affärer, eftermiddagen spenderade
vi vid köksbänken eftersom vi förberedde middagen som blev grillspett.
Vid 18-tiden åt vi grillspett, sallad och vitlöksdressing - yummie! :)
Sedan åkte vi till universitetet för att fira valborgs tillsammans med
drygt 7 000 andra. Det var helt annorlunda än på Seskis, sjukt mycket
större. På Seskis är det en rätt liten majbrasa, ett lotteri, fikaförsäljning
och PRO-kören som sjunger. Här var det en sjukt stor majbrasa, marknad,
matförsäljning, fikaförsäljning, popcorn/chips/sockervadd/godisförsäljning,
ballonger, hoppborg och andra barnaktiviteter, olika band som uppträdde
och så vidare. Sedan var det även två personer som hoppade fallskärm.
Galet många tusen personer som var på universitetsängen, men det var
en riktigt rolig kväll. Kom hem vid 21.30-tiden och då blev det att avsluta
valborgsmässoaftonskvällen med lite tv-tittande.



Jag hade en riktigt rolig valborgsmässoafton, och jag kommer definitivt
fortsätta fira valborg på universitetsområdet. :)

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0