Brännbollsyran

I fredags samt igår var årets upplaga av Brännbollsyran här i Umeå.
Folk från hela Sverige kommer för att spela brännboll, festa och umgås.
Jag har velat kolla på yran tidigare år då jag bodde i Kalix, men det
blev aldrig av. Nu när vi bor i Umeå känns det som en självklarhet,
då måste man uppleva brännbollsyran.  :)



Gårdagens festligheter började redan vid 15-tiden hos Kajsa.
Satt där och pratade en stund innan vi åkte iväg med bussen till
Mariehem. Väl framme hade vi liiite (läs: ganska mycket) svårt att
hitta till Mariehemsängarna där brännbollsyran var. Tillslut lyckades vi
ta oss fram till ängarna och fick se ett par brännbollsmatcher. Men det
var inte bara matcher som vi fick se, utan även två killar som sprang runt
helt nakna, haha. Sedan åkte vi tillbaka till stan, var ut och åt middag
på någon pizzeria, och sedan var vi igång.  :) Hamnade tillslut på Scharinska,
men kön var inte att leka med.. Fick köa över 30 minuter innan vi kom in.
Strax innan 02.30 kröp jag ned i min säng, och det var så grymt skönt att
få vila fötterna, de var helt slut efter en hel dags promenerande och dansande.

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333

Kommentarer
Postat av: Louise

Gud vad skoj de låter! :D



sv: min helg har varit toppen, varit marknad här i stan hela helgen så har varit nere på de.. :)

2011-05-29 @ 12:36:50
URL: http://louiseberglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0