Centrala teorier och begrepp

Idag började jag som sagt andra terminen på Socionomprogrammet.
Jag var faktiskt taggad inför terminstarten även fast det låter som
en tråkig kurs när man hör kursnamnet "Centrala teorier och begrepp".
Men jag tror det blir en rolig kurs samtidigt som den kommer vara
intensiv - det är mycket att göra. Momentansvarige läraren erkände
att det här är en "pluggkurs" där det gäller att planera arbetet.

(Dessa böcker ska läsas under kursens gång)



Men som sagt, jag tror det blir en bra kurs trots ett skrämmande
kursnamn. I detta moment ska vi ha föreläsningar om psykologi,
sociologi, socialpedagogik, etik, symbolisk interaktionism, sociala
omsorgsteorier, död och sorg med mera. Listan kan göras lång
med alla föreläsningar som kommer vara. Utöver detta ska vi ha
seminarium, basgruppsarbeten, individuella arbeten, övningar,
professionella samtal och PPU-samtal. En sak är säker - vi kommer
inte vara rastlösa, haha.  ;p

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0