Birsta + trafikkaos

Vid 07.30-tiden styrde vi bilen söderut mot Sundsvall. Redan vid Övik
ångrade jag mig litegrann, usch vilket snöoväder! Men vi vände inte om
utan körde vidare trots klass 2(!)-varning, en stormvind på 26 m/s
och massvis med snöblandat regn. Usch vad läskigt det var!



Kom fram till IKEA vid 11-tiden, gick direkt till restaurangen då för att
äta lunch. Sedan började shoppingen. Fick ihop någon julklapp plus
massa saker hit hem. När vi var klara på IKEA gick vi över till Birsta
köpcentrum. Där hittade vi resterande julklappar efter att ha strosat
runt där någon timme. Avslutade Sundsvallstrippen med en tur till
Timrå för att besöka mammas kusin.

Vägen hem då? Hemskare än vägen till Sundsvall! Det var två bilar
som voltat ner i diket, en kustbuss som hamnat i diket, och sex-sju
lastbilar efter vägen som stod i backarna och inte slapp upp. Rena rama
kaoset plus att det blåste, var moddigt och is om vartannat. Usch!
Vi kom hem helskinnade i alla fall som tur är men det där var en av
de värsta bilturerna någonsin. Alla bilar körde typ 60 km/h efter e4an
på grund av vädret, hemskt.

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0