Schema

 

I fredags började momentet "Rätten i socialt arbete", första juridik-kursen
på utbildningen. Det ska bli intressant och spännande men samtidigt tror
jag att det blir svårt, det är väl nackdelen. Att det sedan är mycket att
göra tror jag redan ni förstår, det är ju juridik. Helt sjukt hur mycket det
är inför varje seminarium. redan nästa torsdag är ett seminarium, och
min basgrupp har inte ännu träffats och bestämt någon träff för att arbeta
med det som ska vara klart tills dess.. Får lite panik nästan.

 

Idag blir det skola mellan 10.15-15.00 i alla fall. Morgonen bjuder på
Lagboksövning, det kan behövas. Jag har aldrig tidigare använt mig av
en lagbok så jag har inte en susning om hur man hittar i den. Men det är
vad vi ska få lära oss idag, och förhoppningsvis är det inte särskilt svårt.
Efter lunch har vi Nätresursövning, samma princip som lagboksövningen -
vi ska lära oss hitta juridiska saker fast på internet och olika databaser.

 

Jag tror det kommer bli en rolig, intressant och lärorik dag. Men gissar på
att jag lär vara slut i huvudet när jag kommer hem. Kommer vara galet
mycket nytt som ska in i huvudet. Men jag tycker juridik är rätt intressant,
så jag hoppas det går vägen med detta moment.  :)

 


Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0