Schema

 

Idag börjar det nya momentet, "Rätten i socialt arbete" som ska hålla på
framtill sommarlovet. Jag tror att det blir ett intressant moment samtidigt
som det lär bli sjukt svårt. Vi ska använda lagboken, ha straffrätt, civilrätt,
rättsregler och så vidare. Det är juridiska institutionen som håller i detta
moment, så vi får lära oss lite grunder i det juridiska eftersom det kommer
behövas i vårt framtida yrke.

13.15 blir det en introduktion, då får vi veta vad som ska göras under
momentets gång. Vet redan nu att det blir många seminarium, en uppsats
att skriva samt en individuell salstenta. Det kommer bli ett tufft moment
eftersom det är seminarium i princip varje vecka.. 14.15 börjar första
föreläsningen i detta moment, då ska vi få lära oss om juridiska metoden
och allmän rättslära. Det låter svårt, och ändå är det första föreläsningen, haha.
17.00 slutar jag, men bussen går inte förrän närmare 17.30, så kommer hem
först vid 18-tiden.

 

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0