Sammanfattning av 2009

Januari: Jag, Henke och hans föräldrar åkte till Hakkas för att hämta
en skoter åt Henke. Jag började använda Facebook, och upptäckte hur
bra det var. Inom skolan hade jag läxor och prov upp över öronen.
Under januari hann vi med en lägenhetsvisning, och vi tackade ”Ja” till
den lägenheten.  Bastun, tvättstugan och samlingslokalen på Fridhem
(där jag och mamma bott i 17 år) brann upp. Han som tände på huset
fick fängelse i två år.

                     



Februari:
Jag och Henke flyttade till en större lägenhet inne i centrala Kalix.
Vi tapetserade om, fixade och donade – jag älskade det. Stresshanteringen
var en stor del av min fritid, jag lyckades skriva färdigt arbetet under
februari och fick MVG som betyg.

          



Mars:
Det fixades mycket i den nya lägenheten, och det var så kul!
Jag började övningsköra, och hade som mål att ha körkort inom ett –
ett och ett halvt år. Bloggen gick riktigt bra, och hade många besökare.
Mycket skoteråkande blev det i Mars, mysigt och roligt.

           



April:
Det var nationellt prov i Engelska B-kursen, och jag kammade hem
ett VG som betyg. Jag, Marie och Moa började planera vårt projektarbete
och kom fram till vad vi skulle göra. Liksom varje år blev det att besöka
Skotercrossen i Karlsborg, och i år var det Emil Öhman som vann.

         



Maj:
Denna månad var det nationellt prov i Matematik B-kursen, och även
där fick jag VG. Henke köpte en ny bil, Volvo S70, och den är så snygg! 
Det var styrelsemöte med Röda Korset angående projektarbete, och
personalen var väldigt positiva till vår idé. Kosmos fyllde 11 år.

         



Juni:
Sommarlov! Jag gick ut andra året på gymnasiet med bra betyg.
Bilen rullade ofta, jag övningskörde mycket. Jag sommarjobbade tre veckor
på Seskis förskola. Målade mycket utomhus, och till en början var det roligt –
men sedan blev det väldigt tråkigt. Kalixdagen var i slutet av juni, och där
sålde jag, Marie och Moa våra bakverk. Det gick som smort, och vi samlade
in massvis med pengar som gick till Röda Korsets kampanj ”Rädda mammorna”.
Kuriren intervjuade oss angående projektarbetet, och artikeln kan ni läsa här.

      



Juli: Jag och Henke firade 2 år som förlovade, mysigt. Luleåkalaset ägde rum,
och där var vi för att titta på Rix FM festival. Jag ändrade frisyr, men behöll
längden eftersom jag vill ha långt hår på studenten. Överkalix Marknad
besökte jag och Henke tillsammans med våra föräldrar, roligt. Vi fiskade som
aldrig förr, och roligt var det!

        



Augusti:
Jag och Henke var iväg på en minisemester till Lycksele mellan
17/8 – 19/8. Vi bodde på Kattisavans camping, och fick en större stuga än
vi hade bokat – lyxigt! Under vår semester hann vi utforska Lycksele,
besöka djurparken, och äta middag på en god restaurang. Mitt sista år på
gymnasiet började, och jag hade som mål att plugga lika mycket som
tidigare – för det har gett fantastiska resultat.

         



September:
Min 18-årsdag firades tillsammans med nära och kära.
Jag påbörjade Gardasil-behandlingen, och första sprutan blev tagen.
Idol visades på tv, och Calle Kristiansson blev min favorit direkt. Jag handlade
på Alko (systembolaget i finland – 18 års åldersgräns) för första gången, och
jag behövde inte ens visa legitimation.  ;)

          



Oktober:
Jag anmälde mig till Körskolan under höstlovet, och fick veta att
min första teorilektion skulle äga rum i november. Min första körlektion skulle
äga rum i december, lång kö..  18 oktober var min och älsklingens 3-årsdag,
tiden springer iväg. <3

           



November:
Min tredje praktik under gymnasietiden gjorde jag i
Förberedelseklassen på Näsbyskolan. Det var väldigt roligt, intressant
och framför allt lärorikt! Jag började läsa körkortsteori på körskolan
två gånger/vecka. Efter all hysteri om svininfluensan vaccinerade jag mig,
och på köpet blev jag sjuk under två veckor. Så sjuk som jag blev av
vaccinet har jag aldrig förut varit.

         



December:
Mina två första körlektioner ägde rum, och det var så roligt.
Jag och Henke bodde i Gammelgården under tre veckor. Vi såg Göta Kanal 3
på bio, men den var inte lika bra som 2:an. Nyårsafton firas med mamma
och pojkvännen, och jag hoppas 2010 blir ett lika bra år eller bättre.
Jag har en massa planer och mål som gäller 2010, så vi får hoppas att
allting går vägen. 

                        


Kommentarer
Postat av: Simone

Vilket härligt år :D

2009-12-31 @ 12:23:53
URL: fhttp://fattybom.blogg.se
Postat av: sophie

jo jag läser lite i boken hemma, men på körskolan har dom ett "spel" där man ska ta sig igenom olika faser och när man fått godkänd på alla faser har man klarat teoriprovet till 80 % ungefär :)

2009-12-31 @ 12:55:59
URL: http://sophiesimonsson.blogg.se/
Postat av: N I L M A

det låter som ett ganska bra år :D

2009-12-31 @ 13:55:36
URL: http://nilma.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0