Torsdag

Hej på er allesammans! :) Har ni haft en bra skol/jobbdag? Själv tycker jag
att dagen har varit rolig, även fast den har varit väldigt intensiv. Jag börjar
gilla lärar-yrket mer och mer, bara det är lugna barn, haha. Men nog vill
jag hellre bli förskolelärare eller något, jobba på en förskola.

Började morgonen med planering, alltid lika kul att höra vad alla klasser
ska göra. 08.00 började lektionerna, var Matte första lektionen. Barnen
fick lära sig lite mer kring geometriska former, inte min favorit precis..
På rasten var jag och min handledare rastvakter, en lugn rast.



Sedan var det Svenska, då fick barnen skriva klagomål till kostcheferna
i Haparanda, eftersom de har bestämt att det ska vara lättmjölk och
mjölkfritt smör i skolan. Det är verkligen en diss! Ingen äter ju smöret
på skolan, och ingen dricker typ mjölken.. ;o Efter lunch var det Matte
igen, då hade jag egen lektion hela tiden för läraren gjorde några
uppgifter med vissa barn. Tyckte det flöt på bra, alla jobbade flitigt
- och då känner man sig stolt över dem! Sista minutrarna innan de
slutade hade jag högläsning åt dem, roligt. Under eftermiddagen
hade vi lektion med de äldre barnen, alla 4:or. Det var en jätterolig
lektion, de skulle följa instruktioner som stod på ett papper, och rita
som det stod. När alla hade ritat färdigt var figurerna olika, även fast
de fick samma instruktioner. Även jag och min handledare gjorde
uppgiften och det var jättekul! :)

Sitter här hemma nu, får se när det blir mat. Ska läsa lite bloggar nu
ett tag framöver, sedan blir det väl att äta. Ha det bra så hörs vi, Ciao!

HENRIK, JAG ÄLSKAR DIG MEST AV ALLT I HELA VÄRLDEN :) <333
DU OCH JAG FÖRALLTID - TILLS DÖDEN SKILJER OSS ÅT ;* <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0