Luleåkalaset 08

Hej på er allesammans! :) Har ni har ett bra sommarlov ännu? :)
Själv är mitt sommarlov helt underbart, roligt och helt otroligt!
Tänkte berätta litegrann om sommarens stora händelse: Luleåkalaset 2008.

Åkte på Torsdag till Pappa i Luleå för att göra ett besök där i två dagar.
Fixade mig under dagen hos pappa innan det bar av till Storheden för lite
festivalmat - skrovmål. Åkte sedan ner till Södra hamnen där Nordman hade
skivsignering. Stod ute i ösregnet skiiitlänge innan man äntligen fick gå upp på
scenen och fotograferas/kramas med honom. Så nu har jag träffat Nordman,
som faktiskt var min första idol (och det häftiga är att han ännu är en av
idolerna!) 19.00 började Rix Fm Festival och vi stod riktigt lååångt fram -
härligt! :) När det var slut blev vi vittne till en stor sak.. Vi stod och väntade på
skjuts och helt plötsligt ser vi en galen man som kastar i cyklar vid hamnen..
Vi var bara några meter ifrån honom, men han bryr sig inte om folkmassan som
samlats för att titta på.. Han bara fortsätter, precis som en robot! Till slut kommer
en massa poliser och griper honom, med handbojor och allt (som jag bara sett
på film förut). Under tiden vi + allt annat folk stod och tittade på hann han
kasta 15 cyklar i vattnet, och endel var låsta till och med.. Han var helt tokig!
Efter den händelsen åkte vi hem till pappa, och jag var helt chockad kan jag säga!

På Fredag fick vi ingen sovmorgon, klev upp tidigt för att hinna gå runt på stan
och shoppa. Tyvärr hittade jag inte alls mycket, det blev en kofta från Cubus och
en caffe latte från Wayne's Coffee. Åkte förbi till Gammelstad där jag träffade
min bror Magnus och hans barn Hanna och Edvin. Var även den dagen sugen
på festivalmat, så fick bli ett restaurangbesök då. Under kvällen åkte vi iväg till
norra hamnen. Ställde oss i tid framför scenen där E.M.D skulle spela, och tillslut
kom de ut! Ni kan nog föreställa er vad alla tjejer skrek, men det var en härlig
känsla! Efter deras uppträdande vandrade vi upp till centrum där vi tog en
hamburgare. Promenerade sedan iväg till södra hamnen i väntan på E-type,
så hann göra ett besök nere vid Ostindiefararen också. Vill ni veta en sak?
Jag har en spik i det fartyget, häftigt va? ;) När det var dags för E-type träffade
jag Jenna, den söte! Hade kramkalas ett tag innan hon gick närmare scenen,
kan säga att jag saknar henne grymt mycket här i Kalix.. :( E-type var grymt bra,
precis som alltid! Jag har faktiskt sett honom sex gånger, men man blir inte
less honom. Sökte sedan upp ett matställe så älsklingen fick en kebabrulle
innan vi gick till Millencollins spelning. Där var det folk kan jag säga, och j*kligt
mycket knuffande. Men det förstår man nästan, eftersom de är ett av Sveriges
största band ;) Kom hem vid 01-tiden inatt tror jag, om jag inte minns helt fel.. ;p

Idag Lördag (säger idag eftersom jag inte gått och lagt mig ännu..) åkte vi hem
vid 12-tiden från pappa och Luleå.  Var förbi Coop Forum här i Kalix och handlade
innan vi gick hem till lägenheten. Hann spendera eftermiddagen med älsklingen,
och en liten del av kvällen. Tittade på Disturbia, asbra film! Lite efter 20.00 åkte
älsklingen iväg till Marahamn för att sitta båtvakt och tjäna pengar. Men snart
får jag se honom - om 5 timmar (klockan 05.00 slutar han vakta). Tror inte att
jag blir vaken till den tiden, men ska försöka sitta vaken en timme till i alla fall.
Har ändå inget bättre för mig, sova ska vi göra imorgon på dagen. ;)

Bilder från lulekalaset finns här, och bilder kommer in här på bloggen inatt/
imorgon. Ha tålamod! :)


Ha det bra så hörs vi, Ciao!
HENRIK, JAG ÄLSKAR DIG MEST AV ALLT I HELA VÄRLDEN :) <333
DU OCH JAG FÖRALLTID - TILLS DÖDEN SKILJER OSS ÅT ;* <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0