Superstadioncross 2008

Igårkväll var det dags för Kalix höjdpunkt - Superstadion cross 2008!
Det var omkring 4 000 åskådare där som ville se de bästa skoterförarna
göra upp om vem som vinner. Bland dessa fanns Emil Öhman (Älvsbyn) ,
Johan Johansson (Kalix), Jonas Persson (Kalix), Tommi Ahlasalo (Finland)
och en massa fler. Sammanlagt tror jag det var 25-30 skoterförarare från
Sverige, Finland, Norge och USA.  :)


image868

Jag och älsklingen fick skjuts av Robert till Skotercrossen efter 17-tiden.
Det tog ett bra tag innan vi kom ut på E4:an på grund av all trafik som skulle
till Bruksvallen. Träffade Jörgen, Dennis och Emil där utanför entrén och gick
in på området tillsammans med dem. Sedan gick jag och älsklingen vidare -
då stöter vi på Sanne och Tove. Längesen man såg Sanne, men igår kväll
såg jag henne typ hela tiden! :) Träffar även mina klasskompisar Marie och
Moa. Sedan vandrar jag och älsklingen iväg till läktaren för att se om det finns
plats där. Jodå, gott om plats! Första året det fanns plats på läktaren, övriga år
har det varit smockfullt. Antar att vi nu kom i god tid dit..

18.00 börjar varje skoterförare köra upp framför läktaren för att visa upp sig
själv och sin skoter. Kranskullan för i år var ingen mindre än Elita!  Favoriten
för kvällen var Emil Öhman (Världsmästare på skotercross) och Johan Johansson.
Det var riktigt spännande i alla heat, och speciellt när de som var bäst tävlade
mot varandra.

image869


I år var det mycket olyckor, många föll av sina skotrar.. Det värsta var när två av
skoterförarna skulle hoppa över platåhoppet.. Skotrarna åkte på varandra och
den ena skotern kom nästan över sargen till läktaren där vi stod. Meden hängde
över sargen, så det var bara ren tur att ingen satt på sargen - då hade de fått
avkapade ben (som speakern sa). Usch det var riktigt otäckt att se, och alla
började skrika och allt.. Panikartat där vi stod! ;o Som tur var klarade sig
allihopa och heatet fick köras om. Johan Johansson var tvungen att avbryta
sitt körande när han hade gått vidare till Semi-final. Han fick ett samtal om att
hans fru skulle föda, vattnet hade gått! Så han var tvungen att lämna skoter-
crossen och åka till BB. Hoppas han kommer nästa år igen och tävlar! :)

Årets vinnare - och min favorit blev: Emil Öhman, 21 år gammal från Älvsbyn.
Världsmästare i Skotercross 2008. Han var riktigt duktig och ingen kunde
slå honom! Jag var supernöjd med årets vinnare. Ska jag nämna att jag även
stod brevid honom igår? ;)


När vi skulle ifrån skotercrossen var det samma sak som åren förut -
tusentals bilar köade. Vart man än körde var det låååång kö! Polisen stod vid
Karlsborgs-vägskälet och dirigerade tafiken så det inte skulle bli kaos.
På E4an var det då 1000 bilar påväg mot Kalix-hållet. Men vi lyckades ju
komma hem tillslut! :)


Bilder kommer i ett separat inlägg lite senare under dagen/kvällen!
Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!

HENRIK, JAG ÄLSKAR DIG MEST AV ALLT I HELA VÄRLDEN :) <333

DU OCH JAG FÖRALLTID - TILLS DÖDEN SKILJER OSS ÅT ;* <333


Kommentarer
Postat av: Elita

Det var jättekul att vara där!! Puss elita ;)

2008-04-14 @ 09:41:56
URL: http://www.glife.se/elitalofblad

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0