Nyheter

Måste säga en sak kring nyheter.. Även fast jag är tonåring och endast
16-år gammal så läser jag faktiskt tidningen, tittar på nyheter och försöker
hänga med i samhället så gott det går. Det är väl inte bara pensionärer
och vuxna som måste titta på nyheterna? Många äldre tittar aldrig på
nyheter, och läser aldrig tidningen. Men det gör jag, och jag är ung!

image928

Jag tycker det är bra att ungdomar läser tidningen och tittar på nyheter,
då håller man sig uppdaterad och vet vad som händer ute i vida världen.
Sen vad som är sant och inte sant, det får vara.. Läste ikväll på
Kuriren, NSD och tittade på Regionala nyheterna om en man som
ramlat nio meter här i Kalix. Kuriren skrev att mannen var 35 år,
NSD skrev att mannen var 36 år, och på nyheterna sa det att han var 46 år.
Där ser ni - vilka ska man tro på? Det är enda minuset med nyheter,
alla tidningar och kanaler har olika uppgifter..

image927image929

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0