Blondinbella hänger ut man som psykisk sjuk

image931

Blondin-Bella hänger ut man som psyksjuk

Isabella Löwengrip, 17, fick ett brev med sexuella anspelningar från en
av sina läsare.  Nu har hon lagt ut hans namn och bild på sin blogg.
- Jag vill skydda unga tjejer från den här galningen, säger hon till Expressen.se.

Isabella Löwengrip fick i tisdags ett brev från en av sina läsare.
På sin blogg skriver hon att mannen uppger att han "vill ha många barn"
och behöver "många tjejer att göra dem med".
- Det var obehagligt och skrämmande. Mannen är uppenbarligen inte frisk,
säger Isabella Löwengrip till Expressen.se. Nu har hon valt att lägga ut ett
fotografi av brevet på sin blogg. Hon har även publicerat mannens
namn och bild.


"Lite på gränsen"

Ovanför bilden står det: "Hörrni, var är psykvården när den som bäst behövs?!".
- Jag tycker att det är lite på gränsen. Men samtidigt har det ett stort
allmänintresse, säger Isabella Löwengrip. - Förhoppningvis kan jag hjälpa
någon. Jag har fått bra respons från mina läsare. Det är många som skriver
att de känner igen honom.


Anders R Olsson är tryck- och yttrandefrihetsexpert. Han säger att Isabella
Löwengrip själv får ansvara för sina ord, då publikationen inte omfattas
av tryckfrihetslagstiftningen, skriver Resumé.se. - I det här fallet kan man
förmodligen diskutera personuppgiftslagen. Det verkar vara mycket man
kan läsa av brevet och det är en bild på honom. Det här är möjligen förtal,
men jag tror att det skulle vara svårt för honom att driva ett sådant case,
säger han till Resumé.se.

Mina åsikter kring detta: Jag tycker Blondinbella är j*vligt taskig som sättet
ut hans fullständiga namn och bild på honom. Jag såg faktiskt detta själv
igår kväll, och reagerade väldigt starkt på det. Precis som någon annan sa,
tänk så är det någon som driver med denna man? Någon kanske utger
sig för att vara han, då är det verkligen förtal från Blondinbellas sida.
Men som sagt; Hon är mediakåt som fasiken, och gör allt för att synas!

Artikeln finns att läsa här!


Kommentarer
Postat av: Fotograf

Ett smart drag. Ska jag sänka en konkurrent ska jag skicka ett brev i dennes namn till blondinbella.

2008-04-17 @ 08:42:51
URL: http://stilbild.nu

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0