Måndag

Skoldagen gick perfekt, vi hade kort dag. SLutade 13.00 efter allt vårt bakande.
Började 08.00 med planering, vad vi skulle baka, vilka grupper osv. Sen hade vi
rast i en timme innan vi gick till D-huset och satte igång med bakandet.
Jag, Marie & Josefin gjorde kladdkaka med glasyr - mums! Kan ni gissa hur
mycket socker vi hade i smeten & glasyren (dubbelsats)? 1.6 liter !!
Fy farao vad socker.. Men vilken tur att man inte ska äta hela kakan ensam.
typ 500 gram smör också.. Snacka om kaloribomb, usch.  >.<
Hade så roligt med Jenna, Zandra och Patte i grannköket. De gjorde knäck,
och de gick ju galant för dem. ;) (Bilder kommer upp här i nästa inlägg)

Efter skolan åkte vi hem med Moster. Först var vi in på Coop, och sen in
på Gallerian. Hon köpte julklappar åt mig! :) En mixer och boken Mias systrar.
Verkligen en bok jag viljat ha. Är som tokig i alla Liza Marklund böcker, och
de böcker som handlar om Mia. Så självklart måste även denna bok trilla
in i min samling. Hann vara på Seskarö en stund hos mamma innan vi åkte
in till Haparanda för att kolla på Kröningen av Lucia 2007. Gissa om jag
blev glad när Ida blev lucia! Precis den Lucian vi önskat oss, hela släkten!
Johanna hade även blivit en bra lucia, hoppades att de två skulle bli.
Självklart hade jag rätt, fy farao vad bra. Efter kröningen åkte vi till nya
Ica maxi. Mamma köpte julklappar, det gjorde jag också i och för sig.
Fick två böcker av mamma, jag är galen i böcker. Solstorm och
Svarta stigen (eller något) skrivna av Åsa Larsson.

Nu sitter vi här, har precis kommit hem från Haparanda. Har hunnit plugga
lite engelska verben, och även Kommunikationen. Har redovisning imorgon,
just nu känns allt helt lugnt - Kan allting, kollar bara på pappret ibland.
Men annat blir det imorgon, då kommer jag vara jättenervös som vanligt..

Imorgon fyller älsklingen år, hurra! :) <333

HENRIK, JAG ÄLSKAR DIG MEST AV ALLT I HELA VÄRLDEN :) <333
DU OCH JAG FÖRALLTID - TILLS DÖDEN SKILJER OSS ÅT ;* <333

Kommentarer
Postat av: Hanna

okej ;P hehe

2007-12-10 @ 21:41:11
URL: http://alltomhanna.blogg.se
Postat av: Ellen

OJ! Älskar Liza Marklund!! Håller på och läser Mias systrar =)

2007-12-10 @ 21:47:32
URL: http://karlssonellen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0