18/8 2007 - R.I.P

På Tisdag (14:e Augusti) åkte Jag, Älsko, Mamma, Moster & Mommo iväg
till Sjukhuset. De hade ringt till moster, och sagt att vi måste komma fort
till Sjukhuset i Kalix.. Var inne hos Morfar ett tag, men man kunde inte prata
med honom, han var alldeles för svag och nästan i koma. Jag & Henke
åkte hem kring 22-tiden med mina kusiner, som också varit hos Morfar.
Sov ingenting den natten, blev drygt 2-3 timmars sömn. Nästan ingenting..

Var ensam hemma hela Onsdagen med älsklingen, eftersom mamma ännu
var hos Morfar på sjukhuset. Gjorde inte allt för mycket den dagen, hade
ingen större lust, eftersom jag visste hur dålig Morfar var..

På Torsdag åkte Jag & Älsklingen till sjukhuset tillsammans med Mommo.
Då var Moffa ännu sämre än dagarna före. Allting i Morfars kropp hade
slutat fungera, alla organen. Han lades ju in på sjukhuset för gallan, men
alla inre organ hade slutat fungera. Gallan fungerade inte, inte njurarna heller.
Ingenting fungerade nästan.. Hjärtar slog jättesakta, och då menar jag sakta!
Ville inte lämna honom i det tillståndet, så jag var på sjukhuset i drygt
6 timmar, och bara väntade på att han tyvärr skulle få somna.. :(
Under kvällen blev han bättre, och jag var trött, då tyckte mamma att jag
skulle åka hem till Henke så jag skulle få sova.  Sådär svårt har det aldrig
varit att lämna sjukhuset som då, eftersom jag visste att de var sista gången
jag skulle se Morfar i livet.. Det blev många tårar, kan jag säga.

Under Fredagen var jag & älsklingen i Luleå. Shoppade lite kläder inför skol-
starten som börjar den 27:e Augusti. För min del blev det bara en
Kavaj/Skjorta. Men snygg som attan var den! :) Var runt på en massa affärer.
Det var bra för min del, så jag inte bara tänkte på Morfar.

På Lördagen spelade vi Xbox hos älsklingen, och hade planer på att gå
på bio (på smällen) tillsammans med Matthias och Alexandra. När vi käkade
ringde Nicke och berättade att Morfar hade dött... :/ Då var det bara att packa
ihop mina saker hos älsklingen och vänta att Nicke & Mange skulle hämta
oss. Vi åkte iväg till sjukhuset för att träffa Mamma och Moster, som varit
med när Morfar dog. Fick sitta och vänta utanför Morfars rum, medan
sjuksköterskorna tvättade honom, och fixade en ros och ett ljus i rummet.
Sedan fick vi gå in till honom en sista gång och ta farväl innan han hamnar
i kista o allt.. Det var första gången jag såg en död människa, men det var
absolut ingen fara, de såg ut som att Morfar sov..

Nu är alltså min Morfar borta, och jag saknar honom enormt mycket! :/ <3
Tänker på honom varje dag, för de känns så overkligt att han av alla är
död.. :/ <3 Men jag vet att han får det bättre nu, än att vara sjuk.
Begravningen sker den 6/9 (Mosters födelsedag)..

                          R.I.P Morfar! ;( <333
                          18/8 2007, 16:40.


Kommentarer
Postat av: ~Johanna~

Vad jobbigt :( jag har nyss mist en släkting också så jag vet hur det känns.. men man måste tänka att det var bäst för honom att han fick dö..och inte lida.

2007-08-21 @ 11:35:39
URL: http://sayitall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0