Saffranspannacotta

Har du kvar saffran från julen? Passa på att använda upp en
påse och gör denna goda saffranspannacotta! Receptet och
bilden kommer från bakgruppen som jag är med i på facebook.
 

Ingredienser:
5 dl grädde
100 g vit choklad
½ tsk vaniljsocker
1 påse saffran
2 gelatinblad

Gör såhär:
Lägg gelatinbladen i kallt vatten cirka 5 minuter. Koka upp grädde,
ta kastrullen från plattan. Lägg i hackad vit choklad, rör tills det
smält. Rör ner vaniljsocker och saffran. Krama ur gelatinbladen och
ha i dem, rör tills de smält. Häll upp i portionsglas/skålar. Ställ kallt
några timmar. Garnera med krossade pepparkakor vid servering.

Kommentarer
Postat av: Boel

Mums vad gott!

Sv: Jag tycker om att både titta och åka skidor :)

2015-02-03 @ 13:40:06
URL: http://boelish.blogg.se
Postat av: Kajsa-Stina

Jag har faktiskt aldrig provat på det här innan måste jag erkänna men det låter spännande! Ska se om vi har lite saffran kvar från i julas och i så fall ska jag nog bannemig testa mig på att göra det haha :)

sv: Jag måste verkligen bli bättre på att just variera mina luncher och middagar. Även om jag inte äter samma lunch och samma middag varje dag så märker jag ändå hur lätt det är att köra säkra kort och inte äta något annat liksom.. Har du några bra tips på luncher och middagar som du brukar köra med? Känner nämligen att jag kört fast lite och bara äter samma samma hela tiden haha :(

Att unna sig fika ibland är inte alls dumt utan gör bara gott för både kropp och knopp! Vad kul att ni fikade tillsammans på jobbet då en kollega nyligen fyllt 30 och att du även ska bjuda hem några vänner på onsdag för lite fika tillsammans! Har du bakat eller har du köpt hem lite smått och gott då? :)

Hoppas du mår bra idag och att din dag på jobbet gått bra :)

2015-02-03 @ 15:50:31
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se
Postat av: Erika

Bud på att testa :)

sv. Det lät gott, själv älskar jag mandelmassa :)

2015-02-03 @ 17:25:58
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: JoJo

saffrans pannacotta är sååå sjukt gott! vi gjorde det hos mamma på juldagen. var förta gången familjen åt det och dom bara älskade det. var mitt förslag att vi skulle göra det då jag hade ätit det förut :)

sv; ja samma här! :D har nåra listor sparade på datorn som jag ska svara på när jag har tid och ork och sen lägga upp på bloggen ;D

hahah, nej jag är ingen riktig frukostmänniska. då är jag mer för lunch faktiskt :P haha!

ååh naturgodis! <3 vad gott! undra om jag ska köpa hem det till helgen? :)

ja men tiden kommer visa hur det blir med allt :) man ska ju absolut inte stressa fram nåt. så länge båda mår bra och är med på hur det är nu, det är ju det viktigaste :)

hoppas du har en fin kväll! :)

2015-02-03 @ 21:24:15
URL: http://rockdoll.devote.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0