Dag 180 på årsutmaningen

Dag 180. 5 saker värda att se/göra i din stad om man är på besök.

1. Knalleland. Det köpcentret/köpområdet har väl alla hört
talas om? Jag tycker det är jätteroligt att strosa omkring där bland
alla hundratals affärer och shoppa, fika och shoppa lite till.

2. Borås djurpark. Jag har inte själv ännu varit där men ska besöka
djurparken nu under sommaren. Har hört av samtliga kollegor att
det är en stor och bra djurpark, så jag är förväntansfull.

3. Sandwalls plats. Det är inne i centrum just vid södra torget,
så himla fin plats! Underbart att sitta där och sola på trappan
vid ån Viskan.

4. Ramnasjön. Det är en jättevacker sjö som ligger på Norrby.
Promenadvägen runt sjön är drygt 1,7 km lång och det är verkligen
fin utsikt hela tiden eftersom man går just vid sjön. Sen finns det stora
gräsmattor, en stor lekpark och så vidare, perfekt att ha picknik där.

5. Textil fashion center. Den nya byggnaden invigdes i slutet av maj
och vad jag har sett så var det riktigt fint! Finns även en vacker staty
utanför byggnaden.

Ramnasjön


En del av Sandwalls plats

Kommentarer
Postat av: NICOLE

Ja jag måste ta mig dit! Jag kommer till dig en dag ;D

SV: Nej det förstår jag att det inte är så kul! Var nog smart att vänta lite. Då får ni säkert desto roligare idag :D
Hoppas ni hade det bra och hittade lite roliga saker! Kram

2014-06-29 @ 18:29:05
URL: http://nnnnicolee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0