Semesterplaner

Om mindre än två månader har jag semester, helt galet!
Sista arbetsdagen är fredag 3/7 och sen har jag fyra veckors
semester, så underbart! Redan den kvällen flyger jag till norr
för att spendera semestern hos mamma och släkten. Självklart har
jag redan börjat planera lite vad jag ska göra i norr. Förutom att njuta
av att vara på hemmaplan hos mamma så har jag en del saker som
jag ska göra, bland annat:

• Shoppa i Luleå och äta på kinarestaurangen Waldorf.
Det var något som jag och mamma gjorde ibland när jag bodde
i norr, men nu är det typ 5 år sedan jag sist var i Luleå (om man
bortser från flygplatsen), så känner att det är dags för en tur dit.

• Besöka skärgårdsfestivalen.
De senaste åren har det alltid i mitten av juli varit Skärgårdsfestivalen
på Seskis och det är något som jag har besökt varje gång, så blir
det även i år! Det är loppmarknad, fika, utställningar och andra
aktiviteter dagtid och sen på kvällarna är det fester/pubkvällar med
alkohol och god mat. Så himla roligt eftersom det är många utflyttade
(jag tillexempel) som kommer till ön under semestertiden så det blir
lite "reunion" (återförening) kan man säga. Man träffar folk som man
inte sett på flera år, dricker alkohol och har väldans roligt!

 

• Sola och bada.
Förra året var det toppenbra väder när jag och J var på Seskis,
vi solade och badade varje dag. Jag hoppas det blir lika bra väder
denna gång så jag kan sola på stränderna och bada. Det är härligt
att bo på en ö under sommaren, man har nära till flera stränder och
havet var man än befinner sig på Seskis.

Jag & min guddotter förra sommaren på stranden.


• Ha grillfester.
Under sommaren blir det att grilla ofta, det hör liksom till. Förra
sommaren när jag var till norr samlades hela släkten en kväll och
hade grillfest tillsammans. Det var så himla roligt! Jag hoppas att
vi kör en repris även detta år.
 

• Äta IKEA-brunch och på Leilani.
I julas när jag var upp till släkten i norr så provade jag och mamma
IKEAS brunch en förmiddag när vi var i Haparanda och det var så
himla gott! Så det är ett måste att äta IKEA-brunch även denna
semester, hihi. Sen ska vi äta på kinarestaurangen Leilani också,
de har supergod mat och jag och mamma har som tradition att äta
där varje gång jag kommer upp till norr.
 
IKEA-brunch med mamma under julen 2014.

Kommentarer
Postat av: linah

åhh den långa klänningen var jättefin:D!

2015-05-10 @ 18:02:57
URL: http://nouw.com/linahs
Postat av: Petra

Låter som en bra semester du ska ha.

2015-05-10 @ 18:11:23
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Mamma Malin

Härligt med lite planer! Jag har absolut ingen aning om vad vi ska hitta på när Kristoffer har sin semester men det är ju ingen panik direkt.

2015-05-10 @ 22:20:02
URL: http://www.mammamalin.se
Postat av: Carolina Thoor

Vad mysiga planer :D själv har jag några småplaner, men inga direkt sådana som är helt planerat ännu!

Sv; Ja, det är surt att behöva åka till skolan, men ännu inte fått svar ifrån läraren och en hemsk tanke säger till mig att ''hoppas att han inte svarar, då behöver jag inte gå dit och göra matte provet'' men ändå, när ska jag hinna göra matematik provet? Killen är snäll och hänger med sade han, så det blir super! :)
Jag läser matte 2a :)

Tack ska du ha. Jag fick en bra lördag, trotts jobb och ingen bio. Men tittade på Batman tillsammans med killen och pluggade matte ^^, :) men det var en trevlig lördag i alla fall. Hoppas du också fick det och får en trevlig måndag idag! :)

Kram

2015-05-11 @ 07:31:15
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Sara

Låter verkligen som en toppen semester :) Du får njuta i fulla drag :) Ha en underbar måndag fina du <3 Kram

2015-05-11 @ 14:24:07
URL: http://www.baakochmaat.se
Postat av: patriciac.blogg.se

Vad mycket trevligheter du ska fylla din semester med. Jag och pappa pratar om att ev bila norrut. Jag har aldrig varit där s¨jag hoppas så att det blir av:)

2015-05-11 @ 15:15:18
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Celine

Waldorf! <3 Haha var ett bra tag sedan jag var där och jag bor här haha!

2015-05-11 @ 19:37:22
URL: http://celinelf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0