We can't do it

 
För ungefär två månader sedan tipsade jag på Instagram om
en dokumentärserie som heter We can't do it. Jag har glömt
att dela med mig av tipset här på bloggen, men bättre sent
än aldrig. Right?


We can't do it är en dokumentärserie i tre delar á 30 minuter.
Den sändes på SVT i höstas men den finns även att se på
SVTplay. Dokumentären handlar om unga kvinnor som
lever
med utmattningssyndrom. Kvinnorna i serien berättar
om hur det är att leva med utmattningssyndrom, vad utbränd-
heten ställer till med etcetera. Även forskare och professorer
deltar i serien och berättar kring utmattningssyndrom och hur
det skadar personerna som drabbas av det.


Jag som själv är sjuk i utmattningssyndrom tycker att det var
en väldigt bra och intressant dokumentär. Det togs inte upp
några direkta nyheter för mig i serien eftersom jag själv lever
med utmattningssyndrom och redan vet hur det är att ha det,
men det var ändå skönt att se att man inte är ensam med
denna psykiska sjukdom. Se att andra upplever samma problem
och besvär etcetera som jag själv. Verkligen en sevärd serie!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Sådant bra tips!!

2018-01-10 @ 17:59:50
URL: http://mandasdiary.devote.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0