OITNB

 
Jag har några gånger tidigare tipsat er om filmer och serier,
och här kommer ytterligare ett tips. I augusti började jag och R
titta på en serie som många talat om: Orange is the new black
(OITNB). Det är en serie som vi verkligen fastnade för direkt
efter första avsnittet. Den är så himla bra! Det är en pågående
serie och i dagsläget finns det 5 säsonger, men det kommer bli
två säsonger till år 2018 och 2019.

Serien handlar om kvinnor i ett kvinnofängelse med mest fokus
på en kvinna - Piper. Hon har i yngre år smugglat narkotika-
pengar åt sin flickvän och just innan preskriberingstiden för
brottet går ut så åkte hon fast. Hon hamnar i kvinnofängelse
och får se hur livet innanför murarna är med rasuppdelningar,
homosexualitet, tuffa/elaka kvinnor etceta. I början av hennes
fängelsetid är Piper väldigt orolig och försiktig men allt eftersom
blir hon tuffare och ingår i grupper, gör affärer osv. Sen blir det
uppror i fängelset och allt blir kaos.

Det är en superbra serie som jag rekommenderar till alla!
Förutom att följa Piper i fängelselivet så gillade jag även att
man fick se de andra kvinnornas bakgrund och varför de
sitter i fängelset.
Har ni sett Orange is the new black?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0