Propud-glass

Det är ett tag sedan jag tipsade om något, men här kommer ett
bra tips. Njie är det stora märket/företaget som har producerat
de populära proteinpuddingarna, proteinmilkshake, protein-
såser och självklart de populära glassarna.

 
Glassbägarna är 500 ml, innehåller 30 gram protein
och är både socker- och laktosfri. En bägare innehåller
cirka 350 kcal vilket är väldigt lite för så mycket glass.
Med andra ord är det en väldigt bra och nyttig glass.
Det finns 4 smaker: Choklad, vanilj, citron och tropical.


Jag har smakat choklad, vanilj och tropical. Chokladen
är min favorit, det känns som att äta vanlig chokladglass men
så mycket nyttigare. Vaniljglassen tycker jag inte smakar så
mycket vanilj och den har lite konstig eftersmak. Tropical
tyckte jag inte alls om, det var ingen höjdarsmak och så en
äcklig eftersmak. Godast är glassarna om de står i rums-
temperatur en stund innan man ska äta dem, då får de bättre
konsistens och smakerna kommer fram mer. En bägare kostar
ungefär 40 kronor på mataffärerna. Helt klart värt eftersom
den innehåller mycket protein och är sockerfri!


Kommentarer
Postat av: Selma

Oh dem är såååå goda! Tycker verkligen Nije gör ett fantastiskt jobb med sina protein grejer nu. Allt är så himla gott!

2017-10-10 @ 12:02:58
URL: http://www.devote.se/cocolada
Postat av: amanda

Å måste testa den, älskar att propud är laktosfritt <3

2017-10-10 @ 19:26:14
URL: http://mandasdiary.devote.se
Postat av: Nilma I Form

Jag tyckte de var helt okej men sen smakade jag Lohilos och då var inte Njies någon hit, haha!

2017-10-10 @ 20:03:43
URL: http://www.nilmaiform.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0