Tidslista

Det är väldigt längesen jag publicerade en lista (utöver månads-
listorna), så tyckte det var dags nu! Denna gång handlar listan
om tid.
 
Vad är ditt förhållande till tid?
Jag är alltid ute i god tid vad än det gäller, och så har jag alltid
varit. Jag har aldrig kommit försent till någon lektion, möte eller
liknande utan är alltid typ minst 15 minuter i förväg, haha.
Var likadan när det gällde skoluppgifter, gjorde alltid läxor och
arbeten i god tid så var alltid klar långt innan deadline. Men
förutom att jag alltid är i tid så tycker jag även tid kan stressa
mig. Just för att jag alltid vill vara i tid.. Svårt att förklara men..

Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Jag har alltid varit en morgonmänniska. Nu när jag är sjuk så
fungerar jag bäst på morgonen, både fysiskt och psykiskt.
Längre in på dagen blir jag trött, det kopplar inte i hjärnan osv.
Sen tycker jag det är väldigt mysigt på morgonen när det är
mörkt ute, mysa med tända ljus och god frukost framför tv:n
i morgonrock.
 
 
Vilken är den bästa veckodagen?
Lördag helt klart! Även fast jag har varit sjukskriven 7 månader
så är det något särskilt med helger och lördagar. Då känner
jag mig verkligen helt ledig och vill oftast hitta på något extra.
Men vissa lördagar vill jag inte göra nått utan bara njuta av att
vara, ligga hemma och mysa osv.

När går tiden som snabbast?
På gymmet. Jag älskar att vara där, det är bästa terapistället.
Tiden springer alltid iväg när jag sjunker in i vikternas värld
och vips har man varit där 1-1½ timme.
 
 
När går tiden som långsammast?
När man väntar på någon eller något.. Då känns det som att
tiden står still.

Hur länge tar det för dig att sminka dig?
Det beror på hur mycket smink jag ska ha. Oftast använder
jag bara ögonskugga, eyeliner och ögonbrynspenna, då tar
det inte många minuter. Till speciella tillställningar använder
jag mer smink och då tar det längre tid, men aldrig över
20 minuter tror jag.
 
 

Vilken tidsepok skulle du vilja leva i bortsett från denna?
Oj vad svårt.. Vet faktiskt inte.

Äter du fort eller sakta?
Det beror på vem man jämför med. Om jag jämför med flera
släktingar så äter jag rätt snabbt, men jämfört med många
vänner så äter jag sakta, haha.

Vad gillar du mest att lägga ner tid på?
Att mysa med Diesel, det är det bästa som finns! Men gillar
även att spendera tid på gymmet eftersom det är ett stort
intresse och en terapiplats för mig.
 
 
Vad gillar du minst att lägga tid på?
Väntan typ.. Eller betala räkningar. Haha så tråkigt att göra det
även fast det inte tar många minuter men det finns ju roligare
saker att ägna tiden åt.

När brukar du gå upp och lägga dig på vardagar?
Under hela min sjukskrivning har jag lagt mig väldigt tidigt,
med några enstaka undantag. Jag brukar vara i säng redan
21.30/22-tiden faktiskt för då är jag trött och kroppen orkar
inte mer. När jag vaknar är lite olika, oftast blir det kring 07
men ibland kan jag sova bra mycket längre. Sen sover/vilar
jag ju ofta under dagarna.

Vad skulle du gärna haft mer tid till?
Jag är ju sjukskriven och har all tid i världen kan man tycka,
men när jag ska göra något så tar det tid och jag klarar inte
stress eller att göra flera saker på samma dag utan måste
dela upp det på flera dagar. Sen när jag har gjort sysslorna
så är både kropp och knopp slut så eftermiddagarna/kvällarna
blir mest vila i soffan och se tv. Har tid till saker men inte ork
eller koncentration, men hade jag haft det så skulle jag vilja
läsa böcker. Det är något som jag saknar att göra.. Skulle ha
tid men har 0 koncentration och klarar inte att läsa ännu..

Vad gjorde du för tre timmar sedan?
Då satt jag och lyssnade på musik och spelade Wordfeud.

Vad gör du om tre timmar?
Då är klockan nästan 19 så lär ligga i soffan och invänta
The big bang theory. Ett måste att se varje kväll.

Var ser du dig själv om tio år?
Shit om tio år är jag 35 år.. Då har jag förhoppningsvis
sambo, barn och hus. Hoppas på att jobba med barn
och unga. Var i landet jag bor vet jag inte, det får vi se då.

Kommentarer
Postat av: Carolina Thoor

Åh vilken rolig lista! Den här skulle jag också vilja göra, hihi :D

Sv; ja, oerhört. Och igår gick jag och Niclas till sängs vid 20.00 och jag somnade nog runt 20.20. Så skönt! Kommer nog bli så igen då jag och Niclas gick upp sjukt tidigt imorse och ska återigen göra det imorgon! :P :)
TVD = the vampire diaries ;)

Jaså. Snyggt! Tror nog nästan att jag aldrig har använt militärmönstrade, bara militärfärgade kläder. Eller jo, militärmönstrade fast i rosa kläder - men det tycker jag inte räknas ^^,

Okej. Underbart! Funderar du på att söka jobb redan nu eller tills du är fullt friskförklarad? :)

Ja, men absolut. Och efter ett arbetspass på åtta timmar blir man helt slut också :P

Jo tack, hittills har veckan varit bra. Hoppas att din vecka hittills också har varit bra! :)

2017-01-12 @ 17:29:24
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vilken rolig lista! 😃

2017-01-12 @ 18:58:09
URL: http://amandalarsson.nu
Postat av: Moa

vad trevligt att lära känna dig bättre Mia, jag tycker heller inte om att betala räkningar eller jag tror ingen gör det hehe :P

2017-01-12 @ 19:03:26
URL: http://nouw.com/moamedalicia
Postat av: Natalia

Roligt att läsa :D

2017-01-12 @ 19:10:18
URL: http://nouw.com/nattis/
Postat av: Erika

Har typ alltid också varit i tid :)

sv. Haha men alltså, samma här. Gillar och köpa kökshanddukar som matchar till övrig inredning. Och jag är snart bara 23 år ^^
Hoppas du haft en bra torsdag också!

2017-01-12 @ 20:02:17
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Days by Johanna

Härlig tidslista!

2017-01-12 @ 20:17:20
URL: http://daysbyjohanna.blogg.se
Postat av: NICOLE

Intressant att läsa, även om jag nog kunde ha svarat på många frågor åt dig ;D Haha vi kanske skulle göra så någon gång, att du svarar på ett par frågor om mig (och jag på samma som du får se efter) och tvärtom ;D
Jag är verkligen med dig på att alltid vara i tid vad som än gäller men att tiden kan stressa en.

SV: Ja det var så härligt att få bli ompysslad om någon som verkligen är kunnig :D Och jaa jag blev så himla nöjd med paletten :) En blandning av ljusa, mörka, matta och skimriga =) Jag gör mycket skuggningar så dessa är perfekta :) Använder typ bara smink från Make up Store, tycker det är toppen! Kul att höra vad du använder för något :)
Hahah såå roligt "gymmet ligger inte så långt bort, andra sidan stan" det visar hur stort Kalix är ;) Men nä det kan inte vara kul att köra på de stora vägarna nu med allt snökaos :( Är glad att jag slipper ;D Ska förmodligen åka buss i helgen så jag hoppas de kör försiktigt mellan stan och Gammelstan =) Ja nu i helgen ska jag må så bra jag bara kan och vara mitt bästa jag :D Brukar komma som ny hem när jag varit där ;) Det säger ganska mycket om mig och relationen dit haha!
Nää jag ska verkligen släppa skola, jobb, och allt. Har inte ens med mig min kalender, ska inte planera något. Min kurs avslutades ju idag då jag skickade in uppgiften (en dag tidigt, ändå stressad i måndags över den.. som sagt, tid...). Börjar en ny på måndag men kan ju inte göra mycket åt den nu ändå :D
Jag har lagt fram i veckan vad jag ska ha med mig så jag började inte helt idag, men la ner allt i väskan idag :) Jag hade en tydlig bild i huvudet som skulle med så det var bara att pricka av från listan =) Henrik däremot började när han kom hem från jobbet vid 17 ;) Som sagt, relaxed människor :D

2017-01-12 @ 20:24:44
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: JoJo

vilken annorlunda men rolig lista :)

sv; haha ja det är några stycken, men det är ju ett av mina favoritmärken också så ^^ tycker absolut att du ska köpa fler produkter från nyx :)

åh vad spännande att få se vad du har knåpat ihop för lista den här gången :D jag kanske lånar den också. hihi! ;)

ja men precis. jag är inte heller så förtjust i dom äldre namnen. jag föredrar modernare namn, precis som du gumman :)

hoppas att du är piggare idag igen :) är ju rätt jobbigt att vara så trött :( haha alltså dom tre första dagarna har inte alls varit roliga xD har varit jättejobbigt att framför allt sitta. är först idag som det börjar gå bättre. :P
ja det visar sig när jag känner att jag kan börja träna benen igen. men tills dess får det bli överkropp. funkar ju bra det med :)

2017-01-12 @ 20:34:01
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Carolina Thoor

Sv; jo, men det gör jag. Trivs på nya jobbet gör jag! Haha ja, jag med. Fyfan för det ovädret igår. Det var inte alls roligt att vara ute i...

Tackar! Det ska jag absolut ta och göra :D

Det är förstås sant. Men jag är dock inte inskriven i arbetsförmedlingen, men söker via dem. Jag valde aldrig att gå med där, eftersom att jag klarar mig på egen hand. Så man måste ju inte vara inskriven, om du förstås inte vill :)

Skönt att du bara blir piggare och piggare och att du har haft en bra vecka hittills! :)

2017-01-12 @ 21:19:05
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Tilda Barkselius

Gud vad skönt att du aldrig varit sen, önskar verkligen att jag också var så!

2017-01-12 @ 21:55:52
URL: http://nouw.com/tildabarkselius
Postat av: Linda

Vilken härlig lista <3

2017-01-13 @ 08:36:17
URL: http://lindaviktoria.se
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

22 är sent för mig!! Jag lägger mig oftast fem i nio och somnar nästan omgående! Så tycker du gör det jävligt bra :D

Jag vet inte var jag köpt tröjan för jag fick den i julklapp och nu har jag hivat den i tvätten. Får kolla en annan gång ^^

Vi har haft ett himla oväder, ja. Det var rätt intressant att köra hem igår. Jag fick först skotta fram bilen när jag skulle till jobbet och sedan när jag skulle hem fick jag skotta fram den igen. Dessutom hade inte plogbilen kommit i min körriktning, så det var lite spännande.... tur att jag köpte nya vinterdäck förra veckan ;P

2017-01-13 @ 08:46:10
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0