Tatueringslista

Denna lista rörande tatueringar har jag knåpat ihop själv,
så kopierar ni listan vill jag att ni länkar mig.
Tänkte att det
kunde vara roligt med en sånhär lista då jag själv har tatueringar
.

1. Hur många tatueringar har du?
3 stycken men vill göra fler.

2. Vad är det för motiv och varför valde du dem?


♦ Ett M med ett hjärta, det är en hyllningstatuering för mamma
och mormor, för att de alltid finns där för mig.

♦ Citatet "Don't dream your life, live your dreams" valde jag
för att jag har anser att man kan nå sina drömmar, bara man
försöker och kämpar. Det behöver inte förbli en dröm utan det
kan bli ditt liv. Jag har uppnått flera drömmar i mitt liv, bland
annat utbildat mig till socionom.

♦ Kinatecken för "Styrka" och "Mod" är min senaste tatuering,
den står för att jag är en stark tjej som tagit mig igenom många
tuffa händelser och perioder i mitt liv. Jag har styrkan och modet.

3. Var på kroppen är tatueringarna placerade?
M:et har jag på handleden, citatet är på ryggen typ mellan
skuldrorna och kinatecknen är på smalbenet.

4. När gjorde du tatueringarna?
 M:et gjorde jag i maj -12, citatet i december -12 och kina-
tecknen i januari -16.

5. Var på kroppen kändes det mest att tatuera sig?
Jag tyckte det kändes mest på handleden över pulsådern.
Jäklar vad det "brände" där! Tatueraren som gjorde citatet
var lite förvånad över att jag inte tyckte citatet gjorde ondare
eftersom texten gick över ryggraden/kotor.

6. Hos vem gjorde du tatueringarna?
M:et och citatet gjorde jag hos Port Royal Tattoo i Holmsund/
Umeå. Kinatecknen gjorde jag hos SDI i Kalix.

      
 
7. Hur förberedde du dig inför tatueringsstunderna?
Jag såg till att sova ordentligt och åt mat innan jag gick till
tatueringsstudiorna. Hade även med dryck och nått ätbart
till studiorna, ifall att jag hade blivit yr (men det blev jag ej).

8. Innan du tatuerade dig, trodde du att det skulle kännas
mer eller mindre än vad det gjorde?

Jag trodde det skulle kännas mer än vad det gjorde. Visst känns
det en del, på vissa ställen mer och på andra ställen mindre, men
det har gått väldigt bra för mig. Det är bara att bita ihop och tänka
att det är värt smärtan/brännande känslan för sen sitter tatueringen
på kroppen för resten av livet.  

9. Vill du ha fler tatueringar?
Jajemän flera stycken! Håller på att filar på min fjärde tatuering nu
som ska bokas och göras sen när ekonomin tillåter.

10. Vad har du för råd till någon som ska tatuera sig?
 Det är samma råd som jag fick till mig, och som jag följt:
- Tänk igenom motivet noggrant för tatueringen kommer sitta
på din kropp resten av livet.
- Se till att sov och ät ordentligt före.
- Ta med dryck och något som du kan äta under tiden som
du tatueras. Kan vara bra om du blir yr eller illamående.
- Ta med hörlurar så du kan lyssna på musik eller en podd
om du tycker det är obehagligt att höra ljudet från tatuerings-
maskinen.
- Var noggrann att ta hand om tatueringen under läknings-
processen för att undvika/minska risken för infektion!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vilken härlig blogg du har! Skitsnygga tatueringar!​ Kolla jättegärna in min youtubekanal, hade varit kul att följa varann! KRAM https://www.youtube.com/channe...​

2017-01-16 @ 17:47:35
URL: http://lisalinnealindgren.devote.se
Postat av: JoJo

men hallå! fy fan vilken bra lista du har gjort gumman!! :D den här ska jag självklart sno av dig ;)

sv; tack fina du! :D hehe förstår att du fick mer ink-sug då jag skickade snap till dig från tattoo-studion ;)

jag lyssnade nyss på miriam bryants nya låt på spotify, men vette tusan om jag fastande för den. kanske behöver lyssna på den fler gånger eller nåt. haha xD

åh en 30 dagars musikutmaning lät ju spännande :) även om du inte kommer göra varje dag så är det ju kul att du ska göra nån punkt då och då från den i alla fall :D

fy fan vad jobbigt med så mycket snö :o jävlar vad kallt ni har också! vi har typ max -10 nu och det tycker jag är lagom kallt. behöver inte vara kallare än så :P

ja alltså jag blir galen av allt kliande!! brukar köra in naglarna i byxorna där det kliar som värst. hahah! men men, är bra om nån vecka då den har läkt helt ;) hahah ja just nu lever jag i mjukisbyxor och ett par svarta leggings som inte sitter allt för tajt xD

låter som en lugn och skön helg för dig :) själv så blev det hockey på lördagen med brorsan för min del och igår så åkte vi hem till syrran på lite födelsedagsfika för hon fyllde år i lördags :)

2017-01-16 @ 18:30:23
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: NICOLE

Kul att läsa :) SV: Ja visst är det fint =) Norra Hamn är något speciellt! Och särskilt nu med ispromenaden och allt! Jodå det gick hur bra som helst verkligen så det var skönt :) Ville knappt kliva upp när klockan ringde imorse ;D
Haha jaa det var ingen rolig upplevelse! Självklart hade vi tagit oss hem på annat vis då men man vill ju bara hem när man varit borta ett tag :) Vi testade ju två dörrar innan vi kom fram till den tredje som TILL SLUT öppnades haha. Hade jag varit själv hade jag nog fått världens panik haha. Som tur var stod tåget kvar ett tag så vi hade tur idag ;D
Då är Alvesta som Hallsberg då, all tågtrafik styrs ju typ därifrån, Sveriges tågstad haha ;D
Ja det är riktigt skönt att det är sista svängen nu. Känner att jag aldrig mer vill plugga ;D kommer nog vara över sen, för jag tycker ju egentligen det är roligt. Det har bara varit lite väl mycket stress och press det senaste. Men jag ska verkligen försöka komma tillbaka till min vanliga anda, som jag hade i Asund. :) Där var jag lugn och harmonisk och ingenting kunde bräcka mig. Inte för att jag är lättare bräcklig nu men det måste bli lite mer jävlaranamma igen =)
Jo helgen ser jag framemot :) Har inte varit där sedan nyåret.. Kul att du snart träffar din mamma med :)

2017-01-16 @ 19:13:06
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Carolina Thoor

Vilken härlig lista! Älskade att läsa igenom alla frågorna och svaren. Alltid kul att läsa om varför man valde vissa motiv och hur det kändes osv osv! :)

Sv; ja, det var underbart med en ledig helg förra helgen! Och det kommer även att bli en härlig helgdag den här veckan - då jag arbetar måndag-fredag, för det mesta dag samt att jag sedan är ledig lördag-måndag. Underbart!
Tack ska du ha! Jag känner mig alltid lite extra motiverad då det är någon som tror på mig :D
Ja, det är ju bra att hålla på kosten då man även tränar och har ett mål med träningen. Och det har jag ju och det vill jag verkligen hålla mig till! Idag är jag riktigt duktig känner jag - dock har jag inte tränat men jag har ätit ett ägg tidigt på morgonen, lite yoghurt och en smörgås och en banan kl 9.30. Klockan 12.00 åt jag lunch och endast tagit en mandarin och sedan ätit middag. Inget onödigt sockerintag så som godis eller liknande och ja, typ endast tre måltider har jag ätit. Underbart!
Förstår det. Du är grymt duktig. Endast tre chokladbitar - då är jag rena rama skammen med sockret haha xD

Härligt! Då ska jag in och läsa mejlet. Inte gått in på den mejlen idag då jag har arbetat åtta timmar och bara tagit det lugnt då jag kom hem! Tusen tack :D <3

2017-01-16 @ 19:18:31
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Erika

Så fina tatueringar :)

sv. Nej just nu är här väl inte snö, eller sedan det snöade senast har det varit minus så det är mest isigt och frostigt och sådär :/

2017-01-16 @ 19:46:01
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Moa

gillar dina tattueringar gumman :)
hoppas du haft en bra helg? själv jobbade jag hela helgen :O
kram finis

2017-01-16 @ 20:09:41
URL: http://moamedalicia.com
Postat av: Boel

Fina tatueringar :D

2017-01-16 @ 21:25:26
URL: http://musicwithboel.blogg.se
Postat av: Hanna

Jätte bra lista!

2017-01-16 @ 22:18:01
URL: http://nouw.com/hannawahlberg
Postat av: Flisan

sv: fy det är typ samma här!

kul att läsa :D

2017-01-17 @ 08:35:22
URL: http://nouw.com/lifeandtv
Postat av: Linda

Åh så fina!

2017-01-17 @ 08:46:30
URL: http://lindaviktoria.se
Postat av: Petra

kul och läsa

2017-01-19 @ 12:48:53
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: miningalinn

Åh, vilken kul lista!:D
Gillade verkligen M:et på handleden, så fint!:)

2017-01-22 @ 14:43:57
URL: http://nouw.com/miningalinn

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0