Lista 2017

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja det blev några nya saker i år:
- Jag blev gravid för första gången.
- I november gjorde jag glukosbelastningsprov för att se så att
jag inte har graviditetsdiabetes.
- 22 december gjorde vi ultraljud för att se så allt är bra
med skrutten i magen.


2. Höll du något av dina nyårslöften?
Mitt nyårslöfte var att fortsätta träna, och det är något som
jag har hållt. Men på grund av måendet har jag inte kunnat
gymma så mycket som jag önskat, ibland blev det flera
veckors uppehåll i stöten.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, både vänner, f.d kollegor och en släkting. Det känns
som att det har varit babyboom 2017.

4. Dog någon som stod dig nära i år?
I somras dog en go granne på Norris som jag hade
kontakt med, men jättenära varandra stod vi inte.

5. Vilka länder besökte du?
Tråkigt nog blev det bara Sverige. Jag minns inte om jag ens
var över till Torneå i Finland, men jag tror inte det..

6. Är det något som du har saknat 2017 som du vill ha 2018?
Ett bättre psykiskt mående. Bebben är också saknad (eller ja,
snarare efterlängtad). 9 månader känns som en evighet, men
i maj 2018 är lillen här!

7. Vilka datum från 2017 kommer du alltid minnas?

1/6 - Mamma flyttade till Kalix.
4/6 - Jag och R blev tillsammans.
30/9 - Gjorde gravtest och såg att vi 2 ska bli 3!
1/11 - Jag och R blev sambos.
22/12 - Ultraljud då vi såg lillen i magen.

 

8. Vilken var din största framgång 2017?
Att jag vågade prata mer om min psykiska ohälsa.
Att prata om psykiska sjukdomar och ohälsa är tyvärr ofta
tabubelagt och något man inte ska prata om. Men om man
inte pratar om ämnet så kommer det aldrig bli bättre och
mer accepterat i samhället utan fortsätta vara tabu!

9. Vad var det största misstaget 2017?
Det nämns inte här.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har varit sjuk och sjukskriven hela året (och är det
sen juni-16) på grund av mitt psykiska mående och mina
sjukdomar. Sen råkade jag ut för en rejäl influensa i september.

 
11. Bästa köpet?
En av julklapparna till R (hotellövernattning) samt första
bebiskläderna till vår skatt. ♥

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar tyvärr..

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Graviditetsbeskedet samt att få se bebben på ultraljudet och
se att h*n mår bra och växer som h*n ska.

 
14. Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2017?
Kamferdrops - Tusen bitar.
Måns Zelmerlöw - Heroes.
Takida - Don't wait up.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Även fast det har varit tungt periodvis på grund av sjukdomarna,
medicinjusteringar etcetera så har jag ändå varit gladare i år än
jämfört med tillexempel förra året.

16. Vad önskar du att du hade gjort mer?
Finns flera saker som jag tänker på, bland annat önskar jag
att jag hade rest och besökt fler städer och så vidare, men
samtidigt så vet jag att det inte har gått på grund av ohälsan
och ekonomin.. Så istället får jag väl säga att jag önskar att
jag hade haft lite bättre kost ibland, haha.

17. Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Hmm, det vet jag inte just nu..

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma tillsammans med R och så hade vi bjudit in mamma
och R's kompis.Blev en trevlig och mysig jul!


19. Blev du kär i år?
Jajemän, i min fina sambo.

 
20. Favoritprogram på tv?
The big bang theory har varit favoritprogrammet på tv hela
året. Älskar den serien!

21. Bästa boken du läst i år?
På grund av sjukdomarna har jag bland annat stora koncentra-
tionsproblem och klarar inte ännu av att läsa böcker..

22. Största musikaliska upptäckten?
Ed Sheeran får jag nog säga. Jag har inte varit förtjust i
hans musik tidigare men i början av 2017 upptäckte jag
en del bra låtar med honom.

23. Något du önskade dig i present och fick?
Presentkort på en smyckesaffär.

24. Något du önskade dig i present men inte fick?
Better bodies-träningstights.

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2017?
Var hemma med influensa som höll på att avta. Fikade
tillsammans med R och mamma och fick presenter.

 
26. Finns det något som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Om mitt mående hade varit bättre så skulle 2017 ha blivit bättre.

27. Hur skulle du beskriva din stil 2017?
Morgonrock-mys, haha! Eftersom jag har varit sjukskriven
hela året så har jag gått omkring hemma i mjukisbyxor och
(ofta) morgonrock. Så mysigt att strosa runt i det.

28. Vad fick dig att må bra?
R, Diesel och mamma. Men även gymmandet och målande
får mig att må bättre, det är som terapi för mig.

 
29. Vem saknade du under året?
Saknade att inte kunna umgås med Melissa som förut
när jag bodde i Borås.

30. Hur ska du fira in det nya året?
Jag ska fira med sambon, hans kompis och mamma.
Mamma har bjudit in oss till nyårsfirande, det blir nog
en trevlig kväll/natt och ett bra avslut på 2017!


Kommentarer
Postat av: NICOLE

Ja det blev ju ett annorlunda år med många nya händelser :D hihii så kul! SV: tack snälla :D
Ja hon blev verkligen såå glad :) så det var roligt. Men i vardagen också, ska jag hem till en vän så kommer jag i stort sett aldrig tomhänt, gillar att ge saker sådär :) Hade ju present till dig med när vi sågs :D hihi
Hahah aja verkligen, hur mpnga dagar är vi uppe i nu? Det har blivit en hel del ;)
Ja vi ska träffa vänner på nyår, som vi alltid gör, alltså samma vänner menar jag ;D det blir nog som vanligt lite spel, mat, dricka o sådär :) vet inte riktigt hur länge vi blir kvar men ett par dagar iaf, henrik har lite ledigt nu :)

2017-12-29 @ 16:16:35
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Gabriella

Såå himla roligt inlägg!!

2017-12-29 @ 19:05:09
URL: http://gabriellasigfridsson.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0