Årssammanfattning del 2

Här är del 2 av årssammanfattningen. Denna del berör juli-
december. Den bästa och mest händelserika delen av året!


Juli
En månad med bra gympass, Det var Sommardagarna i Kalix
och Måns Zelmerlöw-konsert. Hela månaden var dock inte bra,
det var mycket samtal och pappersarbete till myndigheter då jag
skrev överklagan angående sjukpenningsavslag.. Det tog mycket
energi och tid, men visade sig vara värt det då jag vann i
Förvaltningsrätten över Försäkringskassan.



Augusti
Jag och R var på lägenhetsvisning och tackade ja till en stor
lägenhet med inflytt i november. Var på IKEA och handlade lite
till nya lägenheten. Hade en sämre period med måendet då jag
fick öka medicindoserna ytterligare. Världens finaste R tog hand
om mig och överraskade mig med presenter. Var på begravning
och tog ett sista farväl av min dåvarande goa granne.



September
Jag fyllde 26 år i mitten av månaden och firade tillsammans med
hjärtat och mamma. Mådde bättre under månaden men var sjukt
trött, och den 30/9 fick vi veta varför. Det var då vi fick veta att det
växer en liten krabat i min mage. Vi två ska bli tre! ♥ Lyckan över
+:et på gravstickan var enorm!

 

Oktober
På grund av graviditeten fick jag sluta med vissa mediciner
ganska omgående, vilket gav mig extrema utsättningsbi-
verkningar. Jag mådde hemskt hela månaden och var mer död
än levande. Hade riktigt lågt blodtryck, yrsel, synrubbningar,
illamående, ingen reaktionsförmåga, var extremt trött och i en
dimma hela tiden. I oktober var jag och R på inskrivningsbesök
hos barnmorskan på BVC och våra föräldrar fick veta om lillen.
Mitt i allt med dåligt mående och graviditeten var det flyttkaos
eftersom jag och R skulle flytta ihop 1/11.

 

November
1/11 var en stor dag för mig och R, vi blev sambos och flyttade
till en större lägenhet. Samma dag som vi flyttade fyllde mamma
65 år vilket firades med presenter, fika och smörgåstårta. I
graviditetsvecka 12 gjorde jag glukosbelastningsprov för att se
ifall jag hade graviditetsdiabetes, men det hade jag inte som tur
var. Mådde väldigt illa denna månad på grund av graviditeten
och det var nästan dagligen kräkningar, fy! I mitten och slutet
av månaden började jag julstöka i lägenheten med bakning,
julklappsinslagning och julpynt. Så mysigt!

 

December
Illamåendet från förgående månad hade nästan försvunnit helt.
4/12 fyllde mommo 91 år vilket självklart firades. Samma dag
hade jag och R varit tillsammans ½ år vilket vi firade senare under
veckan med kinamat. Den 22/12 var vi på ultraljud och fick se
den lille krabaten i min mage. En häftig och magisk känsla! ♥
Julen firade vi här hemma hos oss med mamma och R’s kompis.
Det var god julmat, trevligt sällskap, mycket fika och julklappar.
Nyårsafton och det nya året kommer vi fira in hos mamma med
god mat och gott sällskap.

 

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh vilket fint år! :D

2017-12-28 @ 16:48:48
URL: http://louiseelinore.com/
Postat av: JoJo

så kul att få läsa gumms och massa fina bilder :D <3

sv; hihi tack finaste gumms! ;* <3 ja vi båda har haft en mysig jul tillsammans med våra familjer :D ja jag håller med att det är synd att den var över så fort. men jag försöker också hålla julkänslan kvar ett tag. jag dricker julmust och äter pepparkakor och choklad jag också. kom på att jag har glögg som jag inte har öppnat :o ska nog ta och dricka det nån kväll ;P

ja men den kategorin ser jag ju självklart framemot i din blogg :D åh, det betyder mycket för mig att ni ser mig som en vip-person angående graviditeten och bebben <3 det är klart att jag är glad för eran skull, man kan ju inte vara annat när en av ens bästa vänner ska ha barn! :* <3>

haha ja jag kan tänka mig att det är skönt att kunna svara ärligt nu på frågor som varför du mår illa och varför magen växer ;P jag tror också att du kommer få en liten mage eftersom du själv är rätt liten i kroppen :) du måste säga sen när du har känt första sparken eller rörelsen från bebben! :D

nu i mellandagarna så tar jag det mest lugnt. har såklart åkt på en jävla förkylning. i tisdags kväll så fick jag asont i halsen men det börjar ge sig tack och lov. men jag är sjukt snuvig istället. ska väl ta och städa lite nån dag också om jag orkar hade jag tänkt. haha! vad hittar du själv på nu i mellandagarna? :) <3​

2017-12-28 @ 18:39:20
URL: http://nouw.com/rockdoll

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0