Årssammanfattning del 1

2017 börjar närma sig slutet och som varje år har jag skrivit en
kortare årssammanfattning av vad som hänt under året.
Här är del 1 som berör januari - juni 2017.


Januari
Första månaden 2017 var väldigt kall (kring -30 grader flera
dagar) och snöig. Det blev mycket snöskottande och var kaos
efter gatorna på grund av den stora snömängden. Träningen
och kosten gick väldigt bra hela månaden. Måendet var si och
så, fortfarande sjukskriven (liksom resten av året -17), så det
blev flera sjukhusbesök. Var även till Sunderbyn för cellprovs-
tagning och fick veta att cellförändringarna varit borta i 3 år =
jag får återgå till de vanliga rutinkontrollerna nu vart 3:e år.
Skönt! Firade med kinamat i Luleå tillsammans med mamma.

 

Februari
Det var en sämre månad med måendet både pga hjärnspökena
och ökad medicinering. Extrem trötthet och mycket ångest
gjorde att jag för det mesta myste hemma i soffan med Diesel.
På alla <3 dag mådde jag dock bättre så det ”firades” med
mamma på en kinarestaurang.



Mars
Kroppen svarade bra på medicinökningen och jag hade mindre
ångest och dippar. Utsatte mig för jobbiga situationer med
mycket folk, intryck etcetera och klarade det hyffsat bra.
I mitten av månaden var jag på Takida & Stiftelsens konsert.
Fick veta att mamma skulle bli Kalixbo i juni, och Diesel fyllde
6 år den 23/3. Under månaden nådde jag ett träningsmål,
att klara 200 kg i liggande benpress.

 

April
Efter flera tester och undersökningar på sjukhuset fick jag en
till sjukdomsdiagnos. Samtidigt som det kändes jobbigt och
skamset så var det också skönt, ett ”kvitto” på varför jag mår
som jag mår och växlar så i måendet. Mådde hemskt dåligt
hela månaden pga nya medicinen, klarade inte av att göra
något då jag ständigt kände mig stupfull/hög, var yr och hade
stora synrubbningar. Jag sov 17 timmar per dygn. Ingen rolig
månad, väldigt händelselös då jag bara låg hemma och sov.

 

Maj
Medicinbyte igen, tack och lov så accepterade kroppen den
medicinen så jag började må bättre än vad jag gjorde i april.
Dock blev jag riktigt speedad i början av medicinen och vaknade
02 på nätterna superpigg och klev upp då, haha. Var mycket
på Seskis hos mamma och hjälpte henne att flyttpacka.

 

Juni
1 juni flyttade mamma till Kalix, något som både jag och hon
hade sett framemot länge. Den 4:e juni blev jag tillsammans
med R, min fina kärlek. ♥ Grillade tillsammans med trevligt
sällskap, tog promenader och solade, precis som sommaren
ska vara. Hade även ork att gymma större delen av månaden
tillsammans med hjärtat. Midsommar firade vi först på Seskis
och sedan grillade vi hemma i Kalix under kvällen. I mitten av
juni hade jag även varit sjukskriven 1 år.


Del 2 (månaderna juli-december) publiceras imorgon!

Kommentarer
Postat av: NICOLE

Kul att läsa om ditt år även om jag vet mycket, för oj vad vi har snapat och hörts av ;D Hoppas att det nya året för med sig mycket fler och bättre dagar för dig :) SV: ja men precis man har ju lite annat för sig vid julen om vi säger så ;)
Ja vi hade verkligen en toppenjul, så tacksam :) Jo det går fort men det känns ändå som jag är redo att lämna julen nu, jag tycker att det här året har varit så galet bra så jag är så förväntansfull på nästa :D haha helt rätt ;)

2017-12-27 @ 17:29:27
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Gabriella

Åh så roligt att ta del av!! :D

2017-12-27 @ 21:35:53
URL: http://gabriellasigfridsson.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0