Podcast-tips

Ni som följer mig på instagram och här på bloggen vet att jag
under de tre senaste månaderna har lyssnat mycket på podcast
när jag kör cardio på gymmet eller promenerar ute. Jag tycker
tiden går så mycket snabbare då och det känns inte alls jobbigt.
Jag tänkte dela med mig av de 3 olika poddarna som jag lyssnar
på. Gemensamt för alla är att de handlar om träning och hälsa,
det som jag brinner för och tycker är så roligt och intressant.
Samtliga podcast's hittar ni här.

1. Linus & hans tyngre vänner.
Denna podd är helt klart den bästa! Jag är ett stort fan av Linus
Carlén och tycker han är så jäkla grym. En härlig, rolig och jordnära
kille som har grym fysik. Det är alltid intressant att höra när han
pratar med olika personer inom tränings- och fitnessvärlden om
deras liv, träningen, kost, tävlingar etcetera. Jag kan sträcklyssna
på flera avsnitt efter varann utan att lessna. Varje vecka kommer
det ut ett nytt avsnitt av Linus podd och jag ser alltid framemot det.
 
 
2. Tyngre Fredagsmys.
Höjdpunkten på fredagsmorgnarna är att köra cardio och lyssna
på Tyngre Fredagsmys-podden med Carina Isaksson och
Cecilia Benjaminson (Amazon i Gladiatorerna). De delar med sig
av sina privatliv och vad som sker i deras liv vilket jag tycker är kul.
Men de pratar även om träning och svarar på mycket läsarfrågor,
så det är en liten blandning. De är väldigt roliga och man får fnissa
mer än en gång under deras avsnitt. Folk på gymmet undrar nog
vad jag lyssnar på när jag fnissar och smilar för mig själv ibland.
Varje fredag släpps nya avsnitt av deras podd.
 
 
 
3. Tyngre träningssnack.
Denna podd har jag inte lyssnat på lika mycket som de ovanför,
men något avsnitt har jag hört på. Det är folk på Tyngre som
pratar om träning, kroppen, muskler, kost - ja allt mellan himmel
och jord som rör kroppen och hälsa kan man säga.
 
 

Kommentarer
Postat av: MALIN

Älskar podcasts! Såååå bra! Kram

2016-10-20 @ 18:02:10
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet

Bra tips :D

2016-10-20 @ 18:59:39
URL: http://sofiawerlin.se
Postat av: Petra

Tyvärr inte det är bara hyrdläkare nu i vårdcentralen som inte kan bra svenska så jag få vänta ett tag till sen när läkaren kommer tillbaka. Han är svensk och förstår riktigt bra

2016-10-20 @ 19:43:11
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Days by Johanna

Förstår att du hellre hade jobbat än varit sjukskriven, hoppas du snart mår bättre.

2016-10-20 @ 20:30:33
URL: http://nouw.com/daysbyjohanna
Postat av: Gabriella

Roligt med tips!!

2016-10-20 @ 20:48:03
URL: http://gabriellasigfridsson.devote.se
Postat av: JoJo

jag har fortfarande inte lyssnat på en enda podd xD

sv; haha ja du har sååå rätt. jag älskar satc, det är bästa serien ever enligt mig :D jag har bara sett lite av the big bang theory, men det är ingen serie jag har fastnat för :P hihi!

vad skönt att höra att du kan vara människa nu igen och att du börjar må bättre och bättre :) jag hoppas att det håller i sig nu också med medicinen <3

det låter som att du hade en mysig helg tillsammans med din mamma ändå ju och vad gott med chips :D undra om jag ska äta det i helgen ^^ jag tog det bara lugnt i helgen. kände att jag behövde det. har rätt fullt upp emellan åt så man behöver vila upp sig också. jaa, nu är det inte långt till helgen igen. haha! ;D

2016-10-20 @ 20:53:05
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Carolina Thoor

Roligt att lyssna på. Dock lyssnar jag inte på poddar, men finns många som tipsar om dem, så kanske dags att börja lyssna? :)

Sv; ja, verkligen. Men nej, nu känner jag att jag verkligen vill träna. Men olyckligtvis har jag gått och blivit sjuk den här veckan. Jag har ont i halsen och är milt förkyld, så att det är inte dags för träning den här veckan tyvärr :P

Jo tack, min onsdag var toppen också. Trotts kvällsarbete ;)

2016-10-21 @ 10:25:42
URL: http://knaset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0