Juli


Sommarens bästa månad är här, juli! Den här månaden kommer
förhoppningsvis bjuda på några roligheter. Det är många aktiviteter
under månaden men om jag kan besöka evenemangen är en
annan sak, det beror på hur det är med min utbrändhet och om
jag klarar av det.. Redan idag drar det första evenemanget igång,
Kalixdagarna, som håller på hela helgen. Det innebär marknad,
artister och tivoli på stan och på kvällarna är det fest på Valhall.
Jag hoppas kunna gå en stund ikväll om det inte blir allt för
mycket folk, och direkt det öppnar imorgon klockan 10 innan det
blir smockat med folk.


Förutom detta evenemang skulle jag ha fått semester 15/7 men
den är återtagen eftersom jag är sjukskriven ännu då, så får ta
semester sen när jag blir frisk. I mitten av månaden är det Luleå
hamnfestival
, det som förut kallades Lulekalaset. Förr besökte jag
festivalen varje år men nu är det flera år sen sist. Var sugen att åka
dit i år men nu är det osäkert.. På grund av utbrändheten har jag
väldigt svårt att vistas bland mycket folk och när det är mycket ljud.
På festivalen är det flera tusentals besökare, trångt och ständigt
hög musik så tror inte jag klarar av det.. Har ju redan fått panik-
ångestattacker under utbrändheten på grund av mindre folk-
samlingar och det är verkligen hemskt. Veckan efter är det
Skärgårdsfestivalen på Seskis i tre dagar med alkohol, god mat
och aktiviteter. Så roligt men jag brukar vara sliten efteråt.
Hur det blir i år, om jag kommer närvara på festivalen är osäkert.
Allt beror på mitt mående och hur det är med utbrändheten..
Men jag hoppas kunna gå på dagen i alla fall då det är mindre
folk, loppmarknad och fikaservering.
Har ni några planer för juli?
 

Kommentarer
Postat av: Flisan

sv: så lite så :D

2016-07-01 @ 17:31:19
URL: http://nouw.com/fbb
Postat av: Days by Johanna

Håller tummarna för att du kan göra allt du vill i juli :)

Vi skall bygga staket, ha sommarfest och vara barnfria :) Så skal vi på sjöbo marknad :)

2016-07-01 @ 22:01:52
URL: http://daysbyjohanna.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0