Träningslista

Som ni vet älskar jag både att göra listor och att läsa när andra
har besvarat listor. Den här listan har jag knåpat ihop själv och
den handlar om träning.


Vad tränar du?
Gymmar.
 

Hur länge har du tränat?
Började gymma i april 2014 när jag hade flyttat till Borås, så
har tränat 1 år och 9 månader på gym.

Hur många gånger i veckan tränar du?
6 dagar i veckan. Nu har jag dock inte gymmat på ett par dagar
då jag inte har tid på grund av flytten. Men när det har lugnat sig
med all uppackning och jobbet ska jag börja gymma som vanligt
igen.

Varför tränar du?
För att det är roligt! Att gymma och lyfta vikter är något jag
verkligen gillar och tycker är skoj. Gymmandet får mig att
må bra och fungerar även som terapi.

Bästa träningsformen?
Gymma. Finns inget bättre än styrketräning, älskar det!
 

Hur får du motivation till träningen?
Motivationen finns liksom bara där, antar att det är för att jag tycker
det är kul att gymma. Men visst finns det dagar då jag är lite seg
och kanske inte lika sugen, men då brukar jag tänka på vilken härlig
känsla det är efter passet samt vilka resultat man får. Då brukar
motivationen komma tillbaka. Sen följer jag många fitness/
träningsmänniskor på Instagram och direkt jag ser bilder på dem
och från deras träningspass så blir jag motiverad, hihi.

Vad är ditt mål med träningen?
Att öka i muskelmassa och främst få större armar , vilket jag tycker
går framåt. Träningen ger resultat och det är så kul att se!

Januari 2015 vs Augusti 2015.


Hur är du klädd under träningspassen?
Träningstights, sport-bh, träningslinne och gymskor.

Vilka är de tre bästa låtarna att lyssna på när du tränar?
Till cardio gillar jag Swedish House Mafia - Greyhound.
Under axel/ryggpassen lyssnar jag ofta på In Flames - Only for
the weak
. På biceps/tricepspassen är DJ Snake feat Lil Jon -
Turn down
for what ett måste!





 

Tar du något kosttillskott före, under eller efter träning?
Japp! Före dricker jag ibland NOCCO för att bli piggare (om jag
är trött). Under passen dricker jag alltid aminosyror för att få ökad
energi och uthållighet. Efter träningen tar jag proteinpulver.

 

Hur mycket pengar lägger du varje månad på träningsrelaterade
saker? (gymkort, kläder, kosttillskott m.m)
Oj det varierar.. När jag hade gymkortet i Borås kostade det
299 kr/månad, sen köper jag ju träningskläder, proteinpulver,
NOCCO, proteinbars osv men inte varje månad. Summan
varierar från månad till månad så ibland är det kring 400 kr
och ibland över 1000 kr.

Bästa muskelgruppen att träna?
Älskar att träna armarna (biceps & triceps).
 
 

Vad är tråkigt med träning?
Det finns inget tråkigt med träningen! Eller jo, när man är krasslig
och inte kan träna, då är det tråkigt.

Tränar du ensam eller tillsammans med någon?
Ensam. Har tränat ibland med sällskap men föredrar att träna själv,
trycka in hörlurar i öronen med hög musik och kötta på.

Vad äter du efter träningen?
På gymmet dricker jag proteinshake direkt efter passet. Sen när
jag kommer hem blir det middag (ofta bulgur/couscous/ris eller
potatis med kyckling/nötfärs/fisk).

 

När på dygnet tränar du helst?
Allra helst tränar jag på morgonen men det går ju inte under vardagar
när jag jobbar. Då skulle jag få kliva upp mitt i natten.. Men på
helgerna tränar jag alltid på morgonen, tycker det är en bra start
på dagen. På vardagar blir träningen under eftermiddagen.

Vad anser du om vilodagar?
Det är viktigt och behövs för att kroppen ska ha möjlighet att åter-
hämta sig. Jag brukar ha en vilodag i veckan, men det är viktigt
att lyssna på kroppen så om den känns trött brukar jag ta extra
vilodag.

Kommentarer
Postat av: JoJo

den här måste jag ju bara sno av dig! bra, tack! ;D

2016-01-09 @ 17:13:35
URL: http://nouw.com/rockdoll

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0