Chocolate caramel peanutbutter cake

Okej, chocolate caramel peanutbutter cake må vara ett långt
namn på ett bakverk. Men det är helt klart värt de sekunderna
som det tar att uttala skapelsen för oj så gott det är! Receptet
och bilden kommer härifrån.
 
 
Ingredienser skalet:
270 gram pepparkakor
75 gram smält smör
1 ägg

Ingredienser fyllning:
½ dl karamelliserad mjölk
¾ dl jordnötssmör
1½ dl vispgrädde
200 gram mörk choklad
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 175 grader. Mixa/krossa pepparkakorna grovt.
Smält smöret i en kastrull. Blanda pepparkakssmulorna med
smöret, tillsätt ägget och rör om. Tryck ut smeten i en form
(18 cm i diameter). Ha gärna bakplåtspapper i botten så går
det lättare att ta ut den. Tryck upp degen på sidorna också.
Grädda mitt i ugnen 15 minuter. Låt svalna.

Fördela den karamelliserade mjölken i pajskalet. Hacka
chokladen och smält den över vattenbad tillsammans med
grädden. Fördela chokladblandningen över den karamelliserade
mjölken. Värm jordnötssmöret några sekunder i micron eller
kastrull. Klicka ut på pajen och gör mönster/swirl med sked.
Låt stelna i kylen 1-3 timmar.

Kommentarer
Postat av: JoJo

men gaaaah!! det låter ju galet gott verkligen!! :o

sv; ja jag är så himla glad över att det gick bra och att det äntligen är ur världen nu! :) <3

hehe ingen fara, jag har sett på instagram att du har fullt upp ;) om du vill dela med dig lite om update om den personen så kan du ju alltid dra iväg ett sms ^^ hihi! blir ju nyfiken!
haha jag minns inte själv vad jag skrev, men som sagt det är ju gammalt nu xD

jo tack, jag har det lugnt och skönt hemma. är rätt skönt att vara hemma. haha! blir lite lat av att vara det. jag jobbade ju bara 4 dagar efter julledigheten innan operationen så jag har ju inte direkt kommit tillbaka till jobbrutinerna helt. xD men ja, på måndag är det tillbaka till verkligheten igen. usch, trist att du är så förkyld än! hoppas att det ger sig snart :/ <3

2016-01-15 @ 15:02:53
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Boel

Gud vad gott!

2016-01-15 @ 15:55:17
URL: http://musicwithboelish.blogg.se
Postat av: Natalie Salazar

ja förstår dig verkligen, vi hörs snart igen bara stressa inte över bloggen bara :D massa kramar

2016-01-15 @ 16:23:50
URL: http://natalies.se/
Postat av: sandra

men åh så gott!

2016-01-15 @ 19:11:32
URL: http://www.sandramusic.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0