Foodprep


Som ni vet jobbar jag varje dag till klockan 17 och därefter går jag
direkt till gymmet. Oftast gymmar jag 1 timme, men ibland blir det
längre om jag även kör cardio. Innan jag gymmat klart, druckit
proteinshaken och promenerat hem så är klockan alltid kring 18.30
eller mer. Väl hemma ska katten matas, jag ska duscha, äta middag
och diska. Vips så är klockan 19.30-20.00.. För att klockan inte ska
bli mitt i natten på grund av att man ska stå och laga mat varje kväll
brukar jag alltid ha matlådor tillgängliga. Då är det bara att sätta in
en matlåda i micron medan jag gör något annat och sen äta, klart
på några minuter!  Jag lagar i princip aldrig mat under vardagarna
när jag gymmar utan då äter jag matlådor, så himla smidigt och
man sparar faktiskt mycket tid på att slippa stå och laga mat varje
kväll. Istället passar jag på att göra matlådor under helgerna när jag
är ledig och har tid, som jag sedan värmer under vardagarna.


Förutom att man sparar tid så upplever jag att det även går lättare
att sköta kosten när jag har matlådor färdigt. Har man inte mat snabbt
tillgängligt blir det lätt att man tar något som går fort att äta och det
är inte alltid nyttigheter..
Brukar ni göra matlådor?

Kommentarer
Postat av: miningalinn

Sv: Ja, prova!:D
Förstår de!:)

2016-04-16 @ 18:17:02
URL: http://nouw.com/miningalinn

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0