Krämig fisksoppa

Jag vet att ni väntar på en uppdatering om Seskis och vad jag har
haft för mig där under semestern. Ni ska få både text och bilder från
semestern men jag måste först hinna göra de inläggen. Inte det
lättaste att hinna med eftersom jag har fullt upp med jobbet nu efter
semestern. Därför får ni under tiden ett recept på en krämig fisk-
soppa
från kokboken Muskelmat.

En annan variant av fisksoppa som jag brukar göra.

Ingredienser:
2 laxfiléer
2 morötter
1 vitlöksklyfta
3 dl krossade tomater
3 dl lätt matlagningsgrädde
3 dl vatten
1 fiskbuljongtärning
1 krm vitpeppar
Salt, peppar

Gör såhär:
Skala morötterna och skär i tunna slantar. Skala och finhacka
vitlöken. Blanda morot, vitlök, krossade tomater, grädde, vatten,
smulad fiskbuljong-tärning och vitpeppar i en kastrull, låt koka upp.
Låt puttra i 10 minuter och rör om då och då. Skär laxfiléerna i mindre
bitar och tillsätt dem i kastrullen med salt och peppar. Låt puttra
ytterligare 5-10 minuter tills laxen är färdig.

Näringsinnehåll 1 portion (är något lägre än det som anges
eftersom jag har plockat bort några ingredienser):
516 kcal
43 g protein
41 g kolhydrater
20 g fett

Kommentarer
Postat av: Elin

Mums!

2015-07-29 @ 20:32:14
URL: http://elinbjorkander.com
Postat av: Joakim Ramqvist Hallin

TACK, ngt att bjuda tjejen på. Forts m trevliga och inspirerande rec. Kramiz,..

2015-10-18 @ 21:01:36
URL: http://joakimramqvisthallin.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0