Lista 2015

Den här årslistan har jag fyllt i de senaste åren så självklart gör
jag
det även i år!
 
 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag besökte Varberg för första gången. Har även för första gången
varit på förhör och gjort identifiering som en del av polisutredningen
gällande det brott jag utsattes för i somras.

 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Mitt nyårslöfte var att fortsätta träna och det har jag gjort, så ja.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jajemän några stycken till och med.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej som tur var.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Finland.

Köpcentret på gränsen mellan Sverige & Finland.


6. Är det något du saknat år 2015 som du vill ha år 2016?
Att vara mer med släkten. Under 2015 såg jag dem bara några
dagar i januari och sen i somras. Men nu flyttar jag ju tillbaka till
norrbotten i januari 2016 och då kommer jag kunna se dem varje
helg, och även på vardagar ibland om jag vill. Underbart!

7. Vilka datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
» 22/2-15, jag och Johan gjorde slut.
» 19/6-15, midsommarafton.
» 28/7-15, jag utsattes för ett brott och det blev ett polisärende.
» 20/8-15, blev utbränd på grund av stress och blev heltids-
sjukskriven i två månader. Är sedan oktober sjukskriven på 50%.
» 13/10-15, sa upp mig från jobbet i Borås eftersom jag blivit erbjuden
en tjänst i Kalix.

8. Vilken var din största framgång 2015?
Träningen helt klart, jag har utvecklats enormt! Har ökat i muskel-
massa rätt mycket , blivit starkare, breddat mina kunskaper om
nutrition och träning samt fått bättre syn på mat.

 

9. Största misstaget?
Att jag jobbade på i full fart i somras trots att kroppen sände ut massa
signaler om att den inte mådde bra. Det gick så långt så jag blev ut-
bränd och heltidssjukskriven.. Nu har jag börjat lära mig att lyssna
på kroppen direkt den börjar säga emot.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja jag har varit förkyld i våras och under sommaren blev jag utbränd
som ledde till lång sjukskrivning (är det ännu).

 

11. Bästa köpet?
Jag har köpt mycket bra i år men det bästa är nog sängen till nya
lägenheten, samt mitt proteinpulver.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Träningsrelaterade saker såsom träningskläder, proteinpulver,
aminosyror, proteinbars, NOCCO och så vidare.

 
 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja att jag blev erbjuden jobb i Kalix och fick lägenhet där.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015?
Ed Sheeran - Don't
Ella Henderson - Ghost
Vigiland - Shots & Squats

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare. Det har hänt en hel del under detta år som inte har varit
roligt. Men jag har tagit mig igenom det även fast det varit tungt och
känts omöjligt vissa stunder. Visst, jag är inte ännu helt på banan när
det gäller tillexempel utbrändheten men jag kämpar på.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Hmm.. Sagt ifrån mer på jobbet när det var stressigt och lyssnat på
kroppen, då hade jag kanske inte blivit utbränd. Önskar såklart även
att jag hade kunnat umgås mer med släkten men det gick inte på
grund av avståndet.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat mindre.

18. Hur tillbringade du julen?
Här i Borås med mamma. Vi är i fullt sjå med att flyttpacka då jag
flyttar om några dagar.

19. Blev du kär i år?
Ja det blev jag.

20. Favoritprogram på tv?
The big bang theory, älskar den serien!

21. Bästa boken du läste i år?
Viveca Sten's böcker har allihopa varit riktigt bra!

22. Största musikaliska upptäckten?
Miriam Bryant. Har hört någon låt med henne tidigare men inte brytt
mig så mycket mer. Men under hösten upptäckte jag hur grym hon är
och vilken otrolig röst hon har.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Pengar.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Better Bodies-träningstights.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Provade arbeta 50% första gången sen heltidssjukskrivningen, dock
gick det inte så jag blev sjukskriven på heltid igen.. Var ensam på min
födelsedag så spenderade den på gymmet. Firade mig dagen före
med Melissa och Emma.

 

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade bott närmare släkten samt inte blivit utbränd, då hade
året varit bättre och lättare.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2015?
Tränings- och mysstil, haha.  

 

29. Vad fick dig att må bra?
Träningen. Bästa terapin som finns!

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Svarar väl som varje år, Vin Diesel.

31. Vem saknade du?
Släkten, men om några dagar ses vi igen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad läskigt att ha blivit utsatt för ett brott! :/

2015-12-27 @ 15:17:15
URL: http://faithhopelove.blogg.se
Postat av: Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

Älskar dessa listor :)

2015-12-27 @ 15:39:59
URL: http://ztinas.spotlife.se
Postat av: amanda

Vilken bra lista:D

2015-12-27 @ 16:48:35
URL: http://liindstrand.blogg.se
Postat av: Carina Marianne Holst

Bra lista!!Ha en God fortsättning! kram!

2015-12-27 @ 17:35:11
URL: http://carinaholst.blogg.se/
Postat av: Petra

väldig bra lista.

ja okej skönt att jag inte är ensam om det blir så när jag äter för mycket salt på chips eller något liknade. men inte annars


ja är nöjd med mina klappar skulle vilja ha en sådan kalender med ugglor men det fanns inga när mamma kollade.

trevligt ska inviga min fondue ikväll tänkte jag.

2015-12-27 @ 17:41:28
URL: http://brunetpetra.blogg.se/
Postat av: Malin Lindgren

Så kul att du har utvecklats i din träning under året. Kan säga att det har jag också, har verkligen växt mig in i styrketräning och mat, tar det så mer seriöst nu än vad jag gjorde till en början. Alltid kul när kunskapen ökar inom något man brinner för! :)

2015-12-27 @ 17:59:19
URL: http://nouw.com/lindgrenmalin
Postat av: Emma Engström

Så himla roligt med en lista och förstår att du blev glad över att bli erbjuden jobb! :D

2015-12-27 @ 17:59:49
URL: http://emmaengstrom.vione.se
Postat av: jen

Snyggt jobbat med träningen! Är också sjukskriven, hoppas det går framåt för dig. Gott nytt år!

2015-12-27 @ 18:06:25
URL: http://nouw.com/luminaire
Postat av: JoJo

vad kul att få läsa dina svar gumman! :D hihi!

sv; ja jag har haft en underbar jul tillsammans med familjen :D ja trist att ni blev magsjuka men hoppas att ni mår bättre nu :)

hehe jo det blir ju en del att göra när man flyttar och samtidigt ska jobba. så man får tyvärr prioritera bort vissa saker då, men du kommer klara av det sak du se. är bara på träningen sen igen när du har mer tid :)

god fortsättning gumman!! <3

2015-12-27 @ 18:39:25
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Madeleine Fredholm

Så intressant och läsa! :D
Kram

2015-12-27 @ 20:27:17
URL: http://nouw.com/madeleinefredholm
Postat av: Lis Mari

Lovely! Jag gör en variant av den här listan varje år också och har min tidsinställd för dagen innan nyårsafton. Fancy :D Mitt år har dock varit lika värdelöst som ditt, och jag har inte ens tränat så det är inte många peppiga svar i min lista.

Jag fick en målarbok som hette Dagdrömmar och den var verkligenn hemsk, jag kan inte lägga ifrån mig den. Livsfarligt!

Igår tog jag det lugnt i soffan med min hund (bilder på Instagram) som jag blev så hemskt allergisk mot att hon numera är mammas och pappas hund. Ådd Målli heter hon. Hon mördade mitt gosedjur och jag drack vin... Nu gör jag typ samma sak men utan hund och utan vin. Låter tragiskt!

2015-12-27 @ 20:59:58
URL: http://lismari.blogg.se/
Postat av: miningalinn

Mycket kul lista!
Får man fråga vad det var för brott du utsattes för?;/

2015-12-27 @ 22:55:48
URL: http://nouw.com/miningalinn
Postat av: Erika

Kul att få ta del av sådana här listor :)

2015-12-28 @ 01:36:25
URL: http://icanpikan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0