Dag 264 på årsutmaningen

Dag 264: 5 knep för att hålla dig frisk.
Oj jag har inga direkta knep, blir jag sjuk så blir jag..
Men jag rör på mig varje dag då jag promenerar till och från
jobbet (6 km tur/retur) och så gymmar jag flera gånger i veckan.
Sen försöker jag äta nyttigt. Tror regelbunden motion och bra kost
är viktigt för att hålla sig frisk. Sen ska man inte stressa. När jag gick
på gymnasiet och var riktigt stressad under andra året hade jag sjukt
dåligt immunförsvar och blev jämt sjuk. Då fick jag veta att det berodde
på stressen, när man stressar bryts immunförsvaret ner och du blir
lättare sjuk. Ett fjärde "knep", eller snarare tips skulle jag säga, är
att klä sig varmt nu när det är höst och börjar bli kyligare ute. Något
femte tips kommer jag inte på..

 

Kommentarer
Postat av: VERONICA - fashion blog

Men så gott!! Mummms! :) Ha en urmysig söndag tjejen! Kramar!

2014-09-21 @ 14:26:29
URL: http://vveronicas.com/
Postat av: Julia Müller-Sandvik

Det låter bra :) Jag har börjat stressa mycket mer igen, de senaste två veckorna har varit hysteriska >.<

2014-09-21 @ 16:51:05
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bra inlägg! Ska tänka på detta, så jag kan försöka hålla mig frisk!:)

2014-09-21 @ 18:19:34
Postat av: Emelie

Bra inlägg! Ska tänka på detta, så jag kan försöka hålla mig frisk!:)

2014-09-21 @ 18:19:58
URL: http://nattstad.se/eeemes

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0