Dag 10 på årsutmaningen

Dag 10: Tipsa om en lek som du lekte som barn, som du
tycker att barn idag borde testa på.

Jag minns att vi på skolraster väldigt ofta lekte ”1,2,3 ost” och
”Bro bro breja”. Det är två lekar som jag tyckte var jätteroliga men
som jag inte alls ser dagens barn leka. Minns när jag hade
gymnasiepraktiken på en skola, där visste inte ens barnen hur man
lekte de där lekarna. Men när jag lärde dem så tyckte de att det
var kul. En annan lek som vi ofta körde på helger och efter skoltid
var ”Tjuv och polis” och det är än idag en populär lek bland barn.


Kommentarer
Postat av: Liborius

Åh nostalgi!

sv. härligt, älskar när livet bara flyter:) Vart ska du jobba?

2014-01-10 @ 16:40:48
URL: http://liborius.se
Postat av: LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams

När jag var liten så hoppade vi ofta hage eller vad det heter. Vi lekte tjuv och polis, kacken (vilka namn egentligen.. låter jättekonstigt), 1,2,3 röda lyktan, kurragömma, dunken, KING, under hökens vingar kom bland annat. Men det beror nog på vart man bor också :)

Svar: Precis, så tänkte jag med. Men om man inte får lägenhet då, vad händer då? haha.. Det är nog den frågan som hindrar mig mest från att faktiskt leta efter ett jobb i en annan stad. Jag oroar mig för mycket med boende oså..

2014-01-10 @ 17:55:29
URL: http://babustylee.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0