Dag 352 på årsutmaningen

 Bild från en nyårsafton då det var
strömavbrott i flera timmar.


Dag 352: Om du blir instängd i ditt hem en vecka med

strömavbrott.. Har du mat, vatten, verktyg och kunskap
för att klara dig bra?
Det skulle vara både mysigt och jobbigt med strömavbrott så
pass länge. Tycker det är nog jobbigt när det är några timmar,
haha. Men ja, nog med mat skulle jag ha i alla fall. Både kyl,
frys och skafferi är alltid välfyllt så det skulle inte vara några
problem. Sen slutar ju kyl och frys att fungera när det är ström-
avbrott så maten skulle ju bli dålig tillslut men då har jag massa
skafferivaror att leva på, så det skulle inte vara någon fara. Vatten
skulle jag också ha om jag fick en liten "förvarning", tillexempel att
man ser att vattentrycket börjar bli dåligt. Då brukar jag fylla några
kastruller och saftkannor med vatten så man har ifall vattnet
försvinner helt. Kunskap för att klara mig en vecka utan ström har
jag men däremot osäkert med verktyg.. Det viktiga är tändare och
värmeljus så man ser något, haha.

Kommentarer
Postat av: Susanna

Haha tror det hade varit svårt för mig, jag fryser in myycket mat så det hade ju varit lite jobbigt om man inte kan tillaga!

sv: Ja det tycker jag också, har alltid gärna velat lägga dem under stora granen så fort som möjligt (vi firar jul på landet så jag ska flytta dem dit när jag åker ut), alla andra har alltid varit "nej men vi kan väl vänta lite med det" haha. Men nope, julklappar är så fina att titta på ju, man vill ha dem framme :D

2014-12-18 @ 15:08:10
URL: http://suslife.webblogg.se/
Postat av: Erika

Haha, sådant man kanske skulle tänka på ;) Nej, tror inte det blir riktigt så farligt någon gång!

2014-12-18 @ 17:22:07
URL: http://icanpikan.blogg.se
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Strömavbrott kan vara mysigt, ibland. Men man blir snabbt rastlös när man inte kan sätta på tv:n eller ja allt annat man behöver ström till. Vi hade nog också klarat oss en vecka. Kanske inte matmässigt. Det är ganska tomt i våra skåp nu när vi inte kommer vara hemma över jul och nyår.

2014-12-18 @ 18:49:06
URL: http://patriciac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0