Lista 2013

 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Hmm.. Jo jag besökte några nya städer i Sverige, tillexempel
Värnamo, Jönköping, Ulricehamn, Kalmar och olika ställen på
Öland. Sedan var jag även på Karl-Oskardagarna och "väktarfest"
för första gången.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ja jag gick ned i vikt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ingen nära vän men några som jag känner/vet om.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja Kosmos, vår äldsta katt dog den 18/12.
Ingen människa som var jättenära mig dog, men två bekanta.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Finland.

6. Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014?

Ett heltidsjobb, och det får jag ju 1 mars, wiiie!! :D


 
7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Det är flera stycken datum som är betydelsefulla. Bland annat
19/3 då min sjukdomsutredning började och jag fick medicin..
9/8 då jag spenderade flera veckor hos världens bästa J.
18/12 då Kosmos dog.

8. Vilken var din största framgång 2013?
Att jag fick ett jobb med fast anställning som börjar i mars 2014,
så himla glad över det!

9. Största misstaget?
Vet ej.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Har inte skadat mig som tur är. Men min sjukdomsutredning startade..
Så ja sjuk är jag.. Sedan har jag även haft några envisa förkylningar.

 
11. Bästa köpet?
Alla biljetter ner till Växjö, helt klart!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra och tågbiljetter.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag fått så mycket stöd utav nära och kära sedan jag
blev sjuk. Det betyder massor! Sedan har en speciell mr J
förgyllt alla mina dagar, hihi. Och det glädjande beskedet att
jag fick ett fast jobb.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Avicii - Wake me up och Hey brother
Rita Ora - Shine ya light
Eric Saade - Coming home
Oscar Zia - #Fail

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Gladare på ett sätt för att jag har fina människor
runt omkring mig, att utbildningen börjar lida mot sitt slut och
arbetslivet väntar runt hörnet, och såklart att en viss person har
en väldigt stor del i mitt liv. Men samtidigt har 2013 varit ett år
då jag varit ledsnare än förut, detta på grund av min sjuka och
alla undersökningar, prover och sånt som tagit på mig psykiskt.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet faktiskt inte.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat mindre men det är svårt då 2013 var mitt sista år på
universitetet, då har det varit mycket plugg.

18. Hur tillbringade du julen?
Hos moster med hela släkten som vanligt :)

19. Blev du kär i år?
Kanske det.

20. Favoritprogram på tv?
Masterchef, CSI, Paradise Hotel och Stalkers.

21. Bästa boken du läste i år?
Helt klart Femtio nyanser av honom-böckerna!

22. Största musikaliska upptäckten?
Stiftelsen typ, haha. Har ju vetat om dem tidigare men det var
först under 2013 som jag insåg att de faktiskt är riktigt bra.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Pengar.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Michael Kors-väskan.

 
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Fyllde 22 år så det var inget märkvärdigt. Mamma och moster
var nere hos mig i Umeå, vi bakade morotsmuffins, åt god mat,
drack cider och såntdär.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej jag tycker det har varit ett bra år trots vissa tråkigheter.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
Som alla andra år, jag använder kläder som jag tycker är snygga.

29. Vad fick dig att må bra?
Alla fina människor i min närhet.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Vin Diesel precis som alla andra år.
 
31. Vem saknade du? Farmor, morfar och självklart J när jag
inte kunde vara med honom. Men såklart även Kosmos de sista
veckorna i december då han inte längre fanns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0