Jullista

Såhär i juletider hittade jag en rolig jullista hos Julia.

Firar du jul hemma eller hos någon annan?
Hemma-borta kan man väl säga, haha. Jag kommer ju vara
uppe i norr och fira tillsammans med hela släkten hos min
moster eller kusin. Så det blir ju liksom hemma då det blir på
min barndomsort.

Vilket är ditt favorit julgodis?
Paradis-chokladen om man får det i julklapp, hihi. Ett måste
i julgodisväg är rocky road, det är såå gott!

Favorit julmat då?
Jag är rätt kräsen med julmat, tycker inte om det särskilt mycket.
Men favoriten på julbordet är väl hemmagjorda köttbullar med
inlagd gurka/smörgåsgurka.

Vilken är den finaste julmusiken?
Det bästa är att höra Seskis-barnen sjunga jullåtar på deras
jul/luciafirande. Det är så mysigt! Annars gillar jag den där
"Julen är här"-låten och jullåtar som Sanna Nielsen sjunger.

Vad dricker du helst på julafton?
Julmust så klart!

Vilket pynt är bannlyst hemma hos dig?
Skulle aldrig kunna tänka mig att ha såna där blinkande ljusslingor
utomhus, tycker det är så fult och ser ut som ett tivoli.

Riktig gran eller plastgran?
Plastgran.

Vilka färger har ditt pynt i år?
Har inte julpyntat särskilt mycket i år men det jag har är rött -
röda gardiner, röda dukar, röda ljus, och sen vita ljusstakar.

Favoritfrukt i juletid?
Satsumas, de är ju så goda!

Risgrynsgröt eller Ris á la Malta?
Mammas ris á la Malta/apelsinris, yummie!

Kalle Anka, Karl Bertil Jonsson eller Kan du vissla Johanna?
Kalle Anka är det bästa.

Köper du julklappar åt många?
Nu är det inte lika många som förut. Men det är åt hela
släkten (mamma, moster + hennes man, morbror + hans tjej,
två kusiner + deras barn) och självklart J.

Vad händer på juldagen?
Då brukar jag sova länge, sen gå in till mommo och "julfika".
Sen blir det någon god mat till middag och mysa på hemma.
En minst lika mysig dag som julafton!

När åker julen ut?
Någon dag efter nyår brukar jag ta bort ljusstakarna, stjärnan
och byta gardiner plus dukar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0