Fisksoppa

Detta är världens godaste fisksoppa som dessutom är enkel
att göra. Perfekt!

                                            Haha, det är mycket godare än vad det ser ut!


Ingredienser:
2-3 laxfiléer
8 potatisar
1 pkt Kelda Skärgårdssoppa
½-1 purjolök
2 morötter
2 tomater
Salt och peppar
Smör till stekning

Gör såhär:
Skala potatisen, hacka i mindre bitar och koka potatisen.
Skala och hacka morötterna i mindre bitar och skär purjolöken.
Fräs morötter och purjolök i en stekpanna så de blir lite mjuka
men morötterna ska ändå ha "tuggmotstånd". Häll över morötterna
och purjolöken i en gryta och häll på ett paket Kelda. Häll även i den
kokta potatisen. Salta och peppra. Låt koka upp, låt puttra 5 minuter.
Skär sedan tomaterna och laxfiléerna i bitar och häll i grytan.
Låt puttra cirka 5 minuter till. Klart!

Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Toppenbra med så enkla goda recept :) Nästa vecka ska jag ha en vegetarisk vecka hade jag tänkt, så borde passa på att testa den här typ imorgon...

sv: Jag har käkat pizza, sett på filmer och spelat in filmer till min kompis julkalender, jag publicerar ett avsnitt åt henne varje dag ;)

2013-12-07 @ 20:31:35
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0