Dag 12 - Mina drömmar

Jag har en hel del drömmar, men de ändras alltid efter ett tag.
Men de senaste åren har jag haft samma drömmar, så just nu
strävar jag mot de drömmarna.   :)

Mina drömmar först och främst är att gå färdigt Socionomprogrammet.
Jag har fortfarande tre år (sex terminer) kvar, så det är lääänge kvar.
Men det känns som att jag har valt rätt utbildning i alla fall, nu är det
bara att kämpa. När jag är färdigutbildad socionom ska jag söka jobb
som kurator, behandlingsassistent eller socialsekreterare. Finns en
hel del jag vill jobba med.  :)

Kan ju berätta om mina familjedrömmar också. Vill gärna skaffa
barn, men det blir efter utbildningen så det är ännu några år kvar.
Sedan drömmer jag om att bo kvar i Umeå eller någon annan större
stad, men inte allt för stor heller. Att ha ett husdjur drömmer jag också
om. Just nu har jag ju katten Kosmos (som bor hos mamma), men vill
gärna ha en eller flera katter.   :) Skulle inte tacka nej till ett stort
hus, mycket pengar, fina bilar och så.

Ja, jag har en hel del drömmar och förhoppningsvis kommer jag
uppfylla dem en vacker dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0