Dag 03 – Mina föräldrar

Idag är utmaningen att skriva om sina föräldrar. Jag skulle kunna
skriva hur mycket som helst, men jag ska försöka korta ner det
plus att jag har lite tid. Ska nämligen åka in till Kalix om några minuter.

 

Min mamma heter Annikka, är en medelålderskvinna som är född på
1950-talet. Bor på Seskis tillsammans med katten Kosmos, granne med
mommo. Vilket är riktigt bra. :) Hon arbetar som kokerska/lokalvårdare
på Seskis skola sedan många årtionden. Vad jag vet så tycker skolbarnen
om henne, och det gör jag med.  ;)

Hon finns alltid där när det behövs, stöttar, ställer upp och är bäst.
Det är hon som har hjälpt mig igenom den svåra högstadietiden,
och det är jag tacksam för. Mamma och jag har samma humor, vi skrattar
åt samma saker och har ofta telepati (heter det så?). Alltså vi funderar
ofta på samma saker, och är bra att läsa av varandras tankar, hihi.  :)
Mamma är en sådan människa som tänker mycket på andra, andra går i
första hand. Det är en egenskap som jag har tagit med mig av henne,
jag sätter också andra människor före mig. Det finns mycket att berätta,
men detta är litegrann i alla fall om mamma.  :)



(Jag har ingen bild på pappa på datorn)
Min pappa heter Kjell, bor i Luleå tillsammans med hans katt Busan.
Jag har inte världens bästa kontakt med honom, men vi träffas någon
gång per år. Sedan har vi telefonkontakt någongång i månaden, men
det har blivit glesare det senaste året. Men pappa var verkligen min idol
när jag var liten, hihi. Jag tyckte han var sååå cool! Vi hittade alltid på
en massa roliga saker när jag och mamma besökte honom i Luleå.
Det var fullt schema från morgon till kväll, och vi tog verkligen vara på
tiden som vi hade med varandra.  :) Det är fortfarande så när vi träffas,
vi umgås så mycket vi kan, hittar på roliga saker och så vidare. Precis
som när jag var liten, och det älskar jag.  :) Synd bara att vi inte träffas
lika ofta nu som när jag bodde hos mamma eller i Kalix.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jorå, det går väl framåt. Har klarat uppkörningen men kuggade på teorin :/

2010-12-20 @ 14:26:51
URL: http://liksomelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0