Dag 01 - Om mig

Första dagen med denna utmaning, och idag ska jag alltså presentera
mig själv. De flesta vet nog vem jag är, men någon ny läsare finns ju
eftersom läsarantalet har ökat.  :)

Jag heter då Mia, är född den 14 september 1991, är alltså 19 år.
Kommer från en by (eller ö rättare sagt) som ligger utanför Haparanda
kommun i Norrbottens län. Har bott på ön hos mamma framtill sommaren
2007, då jag tog mitt pick och pack för att flytta till Kalix. Träffade Henke,
min kärlek, redan i oktober 2006, men vi levde med distansförhållande
ett halvår innan jag flyttade till Kalix permanent. Började gymnasiet där
på Barn- och Fritidsprogrammet, och stormtrivdes alla tre år.  :)
Tog studenten den 11/6-2010, det var en av de bästa dagarna i mitt liv.



Flyttade ännu längre bort från släkten under denna sommar.
Jag och sambon bor drygt en mil utanför Umeå i en trea på 75 kvm,
där vi stormtrivs. Flyttade ner till Umeå på grund av mitt val att studera
vidare. Läser just nu första terminen på Socionomprogrammet vid
Umeå universitet. Det är roligt och intressant men samtidigt jobbigt
då det är högt tempo. Har sex terminer (tre år) kvar innan jag får
min Socionomexamen.  :)

Vad mer finns det att berätta? Fritiden (den lilla fritid det blir över
efter allt skolarbete) spenderar jag helst i soffan tillsammans med
älsklingen och en bra film. Sedan gillar jag även att springa runt på
stan och besöka i princip varenda butik. Vem gillar inte det? ;) Att blogga
är också en stor del av min fritid, jag skulle absolut kunna ha det som
heltidsjobb - dessvärre tjänar jag inte så mycket pengar på det.  ;p

Nu vet jag inte vad mer som ska berättas, så om ni vill veta mer
får ni helt enkelt fråga.  :)

Kommentarer
Postat av: miicka

Var med och tävla i dagens blogg!

Kommentera bara jag är med så utser jag vinnare imorgon.

http://miiickasblogg.blogg.se/2010/december/dagens-blogg.html

2010-12-18 @ 19:04:22
URL: http://miiickasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0